Spaarolifantje en uitgaven in oktober

Deze maand dus even een gekke maand, met sommige uitgaven twee keer. Dat is, omdat ik vanaf nu gewoon het einde van de maand wil laten samenvallen met het einde van de maand, de 30e of 31e dus en niet de 22e of 24e, wanneer het salaris binnenkomt. Dus deze maand: dubbele huur, dubbele kosten voor eten en drinken, dubbele kosten voor de ziekteverzekering, maar alleen maar omdat ik de maand wat opgerekt heb, van 22 september t/m 31 oktober…

Datum Soort uitgave Gepland bedrag Uitgegeven
23 sept en verder reizen (OV-chipkaart) 120 euro 202 euro
23 sept e.v. kleding/kapsel 75 euro  35,75 euro
23 sept e.v. onverwachte/leuke uitgaven 75 euro   128 euro
28 sept + okt naar huishoudrekening (voor boodschappen) 2 x 300 euro 631,25 euro
28 sept + okt bijdrage woonkosten 2 x 400 euro
28 sept + okt ziektekostenverzekering 2 x 92 euro
28 sept + okt goed doel 1 2 x 13 euro
1 oktober risicoverzekeringen (per 3 mnd) 75,60 euro
1 oktober jaarabonnement bieb 62,50 euro
5 oktober goed doel 2 50 euro
 10 oktober  goed doel 3  0 euro 50 euro
19 oktober mobiele telefoon 20 euro 26,70 euro
 10 oktober vooruitbetalen vakantie!  0 euro 355,92 euro
totaal 2088,10 euro 2628 euro

Een streepje in de rechterkolom betekent dus dat ik inderdaad zoveel heb uitgegeven als ik van tevoren verwachtte.

Ik heb dus 540 euro meer uitgegeven dan wat de bedoeling was. De aanbetaling voor onze vakantie in december was de grootste hap hiervan, 356 euro. Maar voor een deel komt dit ook door hogere reiskosten (82 euro meer dan verwacht) en teveel leuke uitgaven, zoals dat extra goede doel, uit eten en snoep.

Het telefoonabonnement had het eerste jaar een korting, dit jaar is nu blijkbaar om. Het tweede jaar kost het abonnement waarschijnlijk rond de 25 euro per maand, ik had deze keer ook nog voor 1 euro en centen buiten het budget gebeld (namelijk naar betaalnummers die dan niet in je tegoed vallen, grr!).

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Spaarolifantje en uitgaven in oktober

  1. kartrashian

    Nou, ik hoop niet snel zulke maanden te hebben als jou ! Maar als het goed is zijn je kosten gedrukt tot en met volgende maand ! Dus hou je weer over 😉

    • Ik ga de berekening anders doen, de rest blijft hetzelfde. Daarom deze langere maand 2 x uitgaven voor de huur, eten en drinken en de zorgverzekering. Als je dat eraf haalt (circa 800 euro), dan is de schade nog “maar” 1800 euro inclusief 350 vooruitbetaalde euros voor een week vakantie (is reiskosten en onderdak gedurende die week, eten en drinken zal dan nog verzorgd en betaald moeten worden).