Spaarolifantje en uitgaven in november – oi oi oi…

Ik heb de afgelopen maand ook weer ehm, ietsjes te veel geld uitgegeven. Hier het lijstje:

Datum Soort uitgave Gepland bedrag Uitgegeven
1 nov e.v. reizen (OV-chipkaart) 100 euro 154 euro
1 nov e.v. kleding/kapsel 70 euro 107 euro
1 nov e.v. onverwachte/leuke uitgaven 100 euro 285 euro
5 nov goed doel 2 50 euro
11 nov jaarabonnement tijdschrift 50 euro
15 nov eigen bijdrage ziektekosten 30 euro 84 euro
19 nov mobiele telefoon 35 euro
27 nov goed doel 3 0 euro 44 euro
28 nov naar huishoudrekening (voor boodschappen) 250 euro
28 nov bijdrage woonkosten 400 euro
28 nov ziektekostenverzekering 92 euro
28 nov goed doel 1 13 euro
totaal 1190 euro 1564 euro

Een streepje in de rechterkolom betekent dus dat ik inderdaad zoveel heb uitgegeven als ik van tevoren verwachtte.

Ongeveer 350 euro teveel dus. En waar is het allemaal naartoe gegaan? Naar een extra goed doel (oke, redelijk goed), naar extra uitgaven voor mijn gezondheid (tja, ach, als je een rare klacht krijgt, kun je het maar beter laten onderzoeken (alles goed gelukkig)), naar extra kleding (daar geef ik meestal te weinig aan uit, dus dat mag wel eens meer zijn), naar extra reizen (voor werk, dus dat wordt vergoed, ach).

Maar ook 285 euro aan “overige uitgaven” in plaats van de geplande 100 euro. Oeit?! Globaal bestond dit uit cadeautjes ( 128 euro, ook al veel voor kerst), snoep (32 euro), de taxi  (50 euro), een nieuw lidmaatschap waar ik ook financieel van hoop te profiteren (50 euro om levenslang lid te zijn) en nog een paar kleine dingetjes waaronder een tijdschrift voor 7 euro.

Komende maand kijken of het weer beter kan. Natuurlijk gaan we morgen eerst even op vakantie (en dat kost toch geld), en natuurlijk komt de kerst er aan en moeten er nog wat cadeautjes gekocht… Maar toch… Ik ga mijn best weer doen, kijken of ik in ieder geval meer in de buurt kan blijven van mijn budget…

Reacties staat uit voor Spaarolifantje en uitgaven in november – oi oi oi…

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.