Spaardoel voor 2012 al bereikt…

Mede dankzij een mooi salaris voor gewerkte uren in oktober, en dankzij een lief cadeautje van mijn ouders is mijn nettowaarde (bezittingen min schulden) op dit moment plus 31.320 euro. Dat is meer dan wat ik hoopte te hebben aan het einde van dit jaar (ik streefde naar 30.000)!

Het voelt best wel veilig om dit bedrag te hebben. Het is genoeg voor mij om 2 jaar van te leven op mijn huidige luxeniveau, of misschien wel 4 jaar op een meer basaal niveau, het is genoeg om 1/7e van ons huis van te kopen, of het is genoeg voor 1 luxe auto die geadverteerd wordt op het billboard langs de provinciale weg (ik denk dat ik die dus maar niet ga kopen).

Natuurlijk gaat het bereiken van dit bedrag me niet tegenhouden om nog even door te sparen. Per slot van rekening gaan mijn uitgaven best prima zo (en zouden zelfs wel minder kunnen, zie de post van gisteren…).

We gaan wel even lekker op vakantie, de komende week! We zullen af en toe een museumkaartje betalen, we zullen uit eten gaan (maar ook af en toe lekker in het appartementje eten), we zullen waarschijnlijk een goedkope auto huren en links gaan rijden (hier ben ik nog een beetje nerveus over, ik weet nog dat ik tien jaar geleden op een vakantie in Engeland naast mijn vader zat die autoreed, en dat hij het prima deed totdat hij een rotonde af moest rijden en prompt weer de rechterbaan (is dus de verkeerde baan) nam). We zijn in principe verzekerd maar hopen die verzekering niet nodig te hebben. En we gaan genieten.

Tot na de vakantie!

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Spaardoel voor 2012 al bereikt…

  1. Super dat je je spaardoel bereikt hebt een hele mooie mijlpaal. Hou je er wel rekening mee dat je met dit bedrag vermogensbelasting van 1,2% moet gaan betalen, want dat ben je schuldig vanaf €21.139 per belastingplichtige. Indien je een fiscaal partner hebt bedraagt de algemene vrijstelling € 42.278 voor jullie samen. Ik ken jullie belastingaangifte niet, maar soms kan het handiger zijn om toch de hypotheek af te lossen dan spaargeld boven ene bepaald bedrag op de bank te hebben.

    Fijne vakantie!

  2. Wat goed, gefeliciteerd!

  3. Vlijtig met zuinigheid

    Mooi bedrag. Goed zo. En een hele fijne vakantie gewenst.

  4. wat leuk dat je het gespaarde bedrag vertaald naar wat je ervan kan doen of kopen. Zo voel je extra goed hoe fijn het is dat je deze buffer hebt.
    Fijne vakantie trouwens!