Spaarolifantje op vakantie

Het uitgezochte appartement is prima, gelukkig. Het ligt ook op een mooie plek in de stad (dat had ik ook al van tevoren gezien op google maps natuurlijk), en het is hier koud, net als in Nederland. Dat laatste zorgt er wel voor dat we iets minder doen dan op een gemiddelde stedentrip, maar ach, het is vakantie, niet waar?

We huren toch maar geen auto, want ik kan maar niet wennen aan het verkeer dat links rijdt en mijn vriend ook niet. Oversteken is al heel wat, auto willen rijden zou idioot zijn. Dus ons uitstapje vandaag gaat met de trein worden en dat is prima.Twee boeken zijn al uit, maar ik had er vier meegenomen, dus ik kan nog even verder. Vriendlief is lekker aan het ontstressen en ik ook wel. Een beetje.

Vakantie zorgt er bij mij ook wel voor dat ik ga nadenken: gaat het wel goed? Ben ik wel tevreden met…? Moet er niet iets veranderen? Soms zijn dat confronterende gedachtes (“Waarom lukt het me toch niet om…”) en dat is minder leuk. Maar dit keer denk ik ook tevreden terug aan mijn werk (goed bezig), mijn nieuwe baan (tot nu toe is het leuk) en ons gerepareerde dak. En ik kijk vooruit naar de kerst met alle gezelligheid, naar mijn neefje dat rond die tijd geboren gaat worden, en naar het nieuwe jaar.

Reacties staat uit voor Spaarolifantje op vakantie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.