Kerstkaarten versturen

Vandaag wordt de dag dat ik mijn kerstkaarten ga schrijven en versturen. Een paar weken geleden sprak ik op mijn werk een postbode die zei dat je dit jaar maar beter vroeg kon zijn met je kaarten, als je nog wilde dat ze dit jaar aankwamen. Iets met capaciteitsproblemen (joh, verbazingwekkend na zoveel rondes ontslagen, maar goed).

Héél vroeger maakte mijn moeder altijd samen met ons kerstkaarten, maar sinds ik op mezelf woon, worden de kaarten “gewoon” gekocht. Dit jaar bij De Zonnebloem. Ze hadden bijvoorbeeld hele leuke Delftsblauwe kaarten, wat ik wel toepasselijk vind aangezien ik in Delft woon. We hebben ook nog wat kaarten over van vorig jaar, dus meer dan genoeg keuze.

Nu nog een lijstje maken van wie er een kaart gaan krijgen, en hopelijk geen mensen vergeten. (Misschien het lijstje eens opslaan op de computer, zodat ik er volgend jaar ook weer uit kan putten). Ik schrijf ook altijd halve verhalen op de kaart, dus dat kost ook tijd. Gelukkig hebben we in Nederland (nog) niet de gewoonte om een brief mee te sturen met de kerstkaarten, zoals in de VS. Daar sturen veel families een  “Christmas letter” mee waarin ze een overzicht geven van wat er dat jaar gebeurd is in hun familie, alles natuurlijk zo positief mogelijk belicht. Als ik dát ook nog moest doen, dan lukte het me nooit om de kerstkaarten te versturen. Nu misschien wel…

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Kerstkaarten versturen

  1. je hebt er in elk geval de meest druilierige dag voor uitgezocht, perfect geschikt voor dit soort klusjes.

  2. Wij hebben de kerstkaarten een aantal jaar geleden afgeschaft. Geen stress meer, heerlijk!

  3. Willemien

    Daar ben ik helemaal mee gestopt. Na een week belanden ze toch in de oudpapier bak, zonde van al die bomen.

  4. Vlijtig met zuinigheid

    ik doe het nu al twee jaar niet meer en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Geen kosten en geen boze gezichten dat ik iemand vergeten ben. Daarboven op rust.

  5. Ik verstuur geen kaarten meer.
    Zonde van het papier wat uiteindelijk weer weg gegooid wordt.
    Ik doe een digitale kerstgroet.
    kost niets en is niet belastend voor het milieu.