Spaarolifantje deed een kleine miskoop…

Tijdens onze vakantie in Engeland zag ik een paar goedkope dvd’s liggen, 4 pond voor een hele serie met treinreizen door Engeland. Soms, als ik aan het zappen ben, beland ik bij die programma’s die een treinreis laten zien. Ze laten de mooiste uitzichten zien vanaf mooie en rare spoorwegen van over de hele wereld, en er wordt ook wat verteld over dat land en plaatselijke attracties.

Ik dacht dat dit iets vergelijkbaars was. Ik hou erg van de landschappen van Engeland, dus ik dacht dat ik met deze serie een mooie rustige serie zou krijgen met mooie landschappen en dorpjes in Engeland, kom maar op! Maar helaas blijkt deze serie van iets mindere kwaliteit te zijn. Het geluid is over het algemeen prima, en de Engelsman die het presenteert praat heel mooi Engels, maar het beeld is slecht. Ook zitten ze nooit in de trein (konden ze geen treinkaartje betalen, ha ha?) maar zie je de trein telkens langsrijden door een landschap. Toch iets minder mooi.

Nou ja, vier pond is zo’n vijf tot vijf-en-een-halve euro. Voor dat bedrag hebben we dan mooi een “uitspraaktrainer” en en “slaapverwekkend middel” gekregen 🙂 .

Effe onthouden: al is dat niet altijd zo, soms is goedkoop ook gewoon echt van slechtere kwaliteit…

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Spaarolifantje deed een kleine miskoop…

  1. kniepertie

    Als je ‘m gebruikt als slaapmiddel, zet er dan wel een timer op anders word je midden in de nacht weer wakker van het geruis, 😉
    groet

  2. Marktplaats, misschien krijg je er weer 5,50 voor terug 🙂