Spaarolifantje en de “kantoorlog”

Ik werk op verschillende plaatsen en kom daar met verschillende collega’s in aanraking. Het fijne daarvan vind ik dat ik zelf weinig betrokken ben bij de “office politics”. Ik ben er even, doe mijn ding, en dan ben ik weer weg. Op de meeste plaatsen valt het trouwens wel mee met kwaadaardig geroddel en met gekonkel, in ieder geval lijkt dat zo voor mij, die er dus lang niet de hele tijd bij is.

Maar gisteren, oi oi oi… Op deze lokatie “broeit er wat”. Al heel lang. De sfeer is aardig verziekt. Sommige mensen geven niets meer om hun werk en worden daardoor slordig. Dat werkt niet lekker voor de mensen die wél gewoon hun werk willen doen, zoals onder andere ik. Daarnaast is er daar een soort stammenoorlog, waarbij er af en toe kleine schermutselingen plaatsvinden. Ik heb geen idee hoe dit ooit begonnen is, en nog minder wie van de twee groepen er “gelijk” zou hebben. Als onderdeel van de kantooroorlog (of “kantoorlog”) doet natuurlijk niemand ook maar één ding meer dan wat er in hun werkomschrijving staat, dus als er eens een keer wat extra’s moet gebeuren staat iedereen naar elkaar te kijken.

Zucht. Blij dat ik vandaag weer ergens anders werk. Het werkt echt zo veel lekkerder als collega’s elkaar ook maar een beetje aardig vinden!

Reacties staat uit voor Spaarolifantje en de “kantoorlog”

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.