Uitgaven in januari

In januari gaf ik de volgende bedragen uit:

Datum Soort uitgave Gepland bedrag Uitgegeven
1 jan schadeverzekeringen kwartaal 76 euro
1 jan e.v. reizen (OV-chipkaart) 140 euro 180 euro
1 jan e.v. kleding/kapsel 70 euro 37 euro
1 jan e.v. onverwachte/leuke uitgaven 110 euro 86 euro
5 jan goed doel 50 euro
5 jan rekening tandarts controle ? euro 71 euro
19 jan mobiele telefoon 35 euro 37 euro
27 jan goed doel 2 13 euro
28 jan naar huishoudrekening (voor boodschappen) 250 euro
28 jan bijdrage woonkosten 400 euro
28 jan ziektekosten – reservering 150 euro
Totaal 1294 euro  1350 euro

Een streepje in de rechterkolom betekent dus dat ik inderdaad zoveel heb uitgegeven als ik van tevoren verwachtte.

Ik gaf wat meer geld uit dan gepland, maar dat kwam met name door de tandartsrekening, waarvan ik niet wist hoeveel die zou bedragen. Ook het reizen kostte meer geld, dat kwam o.a. omdat ik meer dagen gewerkt heb dan van tevoren verwacht. Ik krijg mijn reiskosten (ruim!) terug, dus hier maak ik me niet zoveel zorgen over. Qua kleding/kapsel was ik uit de band gesprongen en naar een dure maar goede kapper gegaan. En dan nog hou ik geld over in dat potje, maar wie weet ga ik over een paar maanden wel weer een keer een hele stapel kleding kopen, en dan ga ik vast over het bedrag heen.

Het geld voor de “ziektekosten – reservering” is naar een aparte spaarrekening gegaan. Daar wil ik dan aan het einde van dit jaar de ziektekostenpremie voor volgend jaar weer van betalen. Ook is dat potje voor tandartskosten, voor de eigen bijdrage en voor niet-vergoede ziektekosten. Omdat de tandartsrekening die ik in januari betaalde, nog over december ging, heb ik die nog maar even apart betaald. Anders was mijn potje alweer meteen half leeg…

Reacties staat uit voor Uitgaven in januari

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.