Valentijn voor niets

In mijn optimisme dacht ik februari gemakkelijk door te kunnen komen zonder geld uit te geven (behalve aan eten/drinken, vervoer en de maandelijkse rekeningen). Maar ik was Valentijnsdag even vergeten! Nou is het zo, dat mijn vriend sowieso niet zoveel geeft om verplichte commerciële feestjes, maar ik vind het dan weer leuk om toch even iets extra’s te doen. Wat zou ik dit jaar kunnen doen?

– diner à la maison. Normaal gesproken eten wij in redelijk rap tempo een redelijk gezonde maaltijd, meestal nog net wel aan de eettafel, soms op de bank. Ik zou natuurlijk voor Valentijnsdag een diner kunnen plannen. Ik ben absoluut geen topkok, maar misschien kan ik mijn vriend toch verrassen met meer kokskunsten dan hij wist dat ik in me had. Dit hoeft ook niet heel duur te zijn natuurlijk, het zou in feite zelfs goedkoper kunnen zijn dan sommige kant-en-klaar-maaltijden die we wel eens eten.

– gebakken gebak. Ehm… Mijn cupcakes waren de vorige keer een beetje mislukt, maar dat hoeft natuurlijk niet elke keer zo te gaan. Ik heb nog wat glazuur over, en roze marsepein. Een middagje knutselen kan een leuk en lekker cadeautje opleveren.

– de thuisbioscoop. Vriendlief houdt erg van popcorn, ik niet zo. Een zakje popcorn voor in de magnetron is snel gekocht, als ik daarnaast zorg voor wat drinken en een leuke film (uit de voorraad, of misschien toevallig al wel op tv?), dan kan niets ons filmavondje nog verstoren.

– klusjes-cadeau-kaarten. Misschien een beetje flauw, misschien ook niet. Zelfgemaakte kaart(en) waarmee vriend zich aan een minder leuke huishoudelijke klus kan onttrekken. De afwas, de vuilniszak vervangen, de kamer opruimen zijn drie klussen waar we wel eens samen tegenaan lopen te hikken. Oh ja, en kapotte lampen vervangen…

–  een rugmassage. Ik ben echt wel goed in het geven van rugmassages. Misschien is het wel weer eens tijd voor een ontspansessie voor hem (ik vind massages geven behoorlijk inspannend, reden dat ik het zelden spontaan doe).

We hebben geen bad, anders zou ik nog een badderavond-met-bediening cadeau kunnen doen, en natuurlijk vindt de ene persoon dit leuk en de andere dat, maar hebben jullie nog ideeën?

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Valentijn voor niets

  1. Niet echt ideeën, maar ik denk dat het belangrijkste is dat je iets doet dat voor jullie samen waarde heeft 🙂 Een film kijken waar je mooie herinneringen aan hebt samen of een mooie fotocollage voor hem maken…

  2. LZV

    Misschien wel een belegen tip, maar met lipstick een mooi hart op de badkamerspiegel tekenen. Normaal eten en als versiering minisuikerhartjes (taartenstrooisel) op tafel strooien. Eeen taart bakken in de vorm van een hart.

  3. Ineke

    Het is toch al een hele lijst? Als hij je nou nog niet lief vindt… 😉

  4. Johmar

    leuk dat je niet mee doet aan de commercie, want als ik zie wat er allemaal gepromoot word om te doen met valentijnsdag, dan denk ik moet het perse veel geld kosten? als ik een relatie zou hebben zou ik ongeveer doen wat jij doet met natuurlijk wat persoonlijke variaties en andersom zou ik hopen dat hij iets dergelijks voor mij zou doen, want ik vind het grootste cadeau wat je in een relatie kunt krijgen persoonlijke aandacht en warmte. daar kan geen luxe cadeau tegenop.