Geen geld uitgeven in februari: update

Gisteren was het dan toch (eindelijk?) eens een keer moeilijk om geen geld uit te geven in februari.

Ten eerste kwam ik er vanochtend achter, dat een boek dat ik erg graag wil lezen, eindelijk uitgegeven gaat worden. Ik volg de auteur al een tijdje online, en wist dus dat dit boek er aan zat te komen. Het zit er (dus) nog steeds aan te komen, maar nu met een bekende datum dat het boek gepresenteerd zal worden en te koop zal zijn. En je mag je bestelling alvast opgeven. Ik wilde het kopen – kopen – kopen. Gelukkig komt het boek pas in maart uit, dus of ik nu al bestel, of pas begin maart, maakt toch niets uit. Het staat zeker op mijn “to buy” -lijstje voor maart!

Ten tweede had ik vandaag een drukke dag, en toen ik halverwege de dag in het openbaar vervoer zat, had ik toch zo’n zin in iets lekkers. Maar ik had niets bij me en kopen mag (dus) niet. Geduldig wachten tot ik op m’n werk arriveerde dus, en daar de “honger”  gestild met een gratis koffie en twee karige kaakjes uit de gezamenlijke koektrommel.

Tel daarbij op dat ik gisterochtend snel even keek naar de uitslag van een bepaalde loterij – ik had een lot cadeau gekregen – en dat ik alwéér geen miljonair was geworden, en je weet hoe sneu ik me even voelde.

Maar… we zetten door!

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Geen geld uitgeven in februari: update

  1. kniepertie

    Och arme jij, weer niet de loterij gewonnen? Troost je, ‘k ook niet 🙂
    groet

  2. Sterkte 😉

    Welk boek wil je dan zo graag lezen? 🙂 En kan je hem misschien ook bij de bieb bestellen of hou je van een volle boekenkast? 🙂

  3. Greetje54

    Misschien is het een idee om het tijdens de boekenweek aan te schaffen, die valt ook in maart. Krijg je er ook het boekenweekgeschenk bij èn natuurlijk een dagje gratis met de trein. Groet, Greetje54

  4. Stoer dat je doorzet. Als het makkelijk was, was het ook geen uitdaging!