Geld uitgegeven

Re-de-lijk verdedigbaar, vind ik, maar aan jullie het oordeel:

Ik ging gisterochtend om 8 uur onderweg naar m’n werk in de veronderstelling dat ik daar tot ca. 17.30 uur zou blijven. Boterhammetjes voor de lunch had ik dus bij me. Ik kreeg rond 10 uur een telefoontje van mijn andere parttime baan: er was iemand ziek geworden, kon ik a.u.b. vanavond invallen, van 17 tot 21 uur?

Ik heb ja gezegd. Toen moest ik dus sorry-sorry eerder weg van m’n ene werk, en had ik bovendien geen maaltijd bij me om te eten, ’s avonds. Mijn oplossing was om tussen de middag bij de snackbar om de hoek te gaan eten, en de boterhammen tot ’s avonds te bewaren.

De snackbar kostte me 6,45 euro. Ik had in plaats daarvan onderweg naar m’n tweede baan ergens een stoommaaltijdje kunnen halen, of ik had een brood en pindakaas kunnen kopen voor meer doe-het-zelf boterhammen, maar ik had zin in wat lekkers en warms; zin om mezelf te verwennen (want ik ging toch pvd een dag van 12 uur maken, zeg!) en minder zin in gedoe.

Nu ga ik me verstoppen achter de bank voor jullie commentaar 🙂

9 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

9 Reacties op “Geld uitgegeven

  1. Geen commentaar, kom gerust achter die bank vandaan!
    groet

  2. Jeetje

    Niet zo streng voor jezelf zijn!!

  3. Ik neem aan dat je met het extra werk meer verdient hebt dan €6.45 -). Dus die snackbar heb je er gelijk weer uit. Verder vind ik dit zeer verdedigbaar, want je extra werk kwam onverwachts. Als je ’s ochtends als wist dat je gelijk door naar je 2de baan zou moeten, dan was het heel anders, dan had je meer brood en evt. een zakje cup a soup (voor iets warms) mee kunnen nemen. Nee, hoor, je hebt het keurig opgelost.

    • Ik had dus ook een stoommaaltijdje kunnen kopen. Was ongeveer even duur geweest, maar wel wat gezonder dan friet. Maar goed… Er waren iets betere beslissingen geweest, maar zeker ook slechtere (bijv. niet eten en dan omvallen rond een uurtje of zeven 🙂 ).

  4. Pff als je jezelf daar al druk om moet maken. Soms mag je jezelf best verwennen hoor! Ook als je geen dagen van 12 uur maakt 😉

  5. Groot gelijk hoor! Als je niet eet kun je ook niet werken. En voor 12 uur werken mag je jezelf ook wel belonen!

  6. Ik denk dat niemand je gaat veroordelen voor zoiets hoor 😉

    Maar misschien had je het aan kunnen geven op je tweede baan, dat je het wel wilde, maar dat je dan wél op hun kosten een patatje ging halen… Lijkt me opzich wel fair, toch? 🙂

  7. ik sluit me bij alle voorgaande reacties aan. Je hoeft jezelf toch niet te kastijden?