Spaardoel update

Ziezo, de maand is weer om. Op de spaarrekening staat 1106 euro, dit is geen mooi rond getal omdat ik soms kleine bedragen overboek als ik geld krijg van een verkoop van een boek of zo. Dit geld zal deze maand op deze rekening kunnen blijven staan (mag ik hopen).

Mijn olifantje is weer op gang:

spaardoel 2013_2

Langzaam kruip ik naar het streefbedrag van 10.000 euro toe. Dat bedrag wil ik eind 2013 op de spaarrekening erbij hebben gespaard. We zijn al over de tien procent! Maar wacht… (schrik)… we zijn ook al over de tien procent van het jaar! De tijd vliegt. Ik verwacht gelukkig wel dat ik de komende maanden wat harder zal kunnen sparen. Eind maart komt weer een mooi salaris binnen.

En het zou ook niet leuk zijn als het geen uitdaging was. Het helpt mij echt om zo’n doel te hebben. Tienduizend euro, dat is toch eigenlijk een idioot bedrag? Het is, zeg maar, een halve luxe auto… Of 5% van een mooi rijtjeshuis.  En als ik zo doorga als nu, dan gaat dat me nog (bijna) lukken ook, dit jaar. Daar kunnen bepaalde uitgaven (waar ik soms wel eens over nadenk) toch niet tegenop? Wordt vervolgd…

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Spaardoel update

  1. Ja, doelen zijn fijn! Kom op, Spaarolifantje, je kunt het!!!

  2. Vlijtig met zuinigheid

    Misschien heb je dit jaar ook een keer een meevaller en gaat het ineens vlugger. Kop op. Op een gegeven moment gaat het vanzelf gemakkelijker.

  3. Jan Splinter

    Gaat vast en zeker lukken! Met vakantiegeld kun je (naast extra dingen doen) vast ook extra sparen

    • Omdat ik flexibele uren werk, krijg ik mijn vakantiegeld elke maand uitbetaald als een percentage bovenop het normale loon. Dus ik heb geen grote storting aan vakantiegeld om naar uit te kijken. Wel krijg ik nog een paar honderd euro terug van de belasting, dat helpt!

  4. Wat ben je goed bezig! Fijn ook dat je geld van de belastingdienst krijgt, wij moesten vorige maand 2300,- betalen (allemaal dingen mis gegaan met de koop van ons huis) Ook nog een ongeluk met de motor gehad wat 2400,- kostte. Brrr, zonde geld!
    Ik ga jou en je doel zeker volgen, kijk nu al uit naar de volgende update!
    Succes!!!