Fietsen is gezond

Vandaag ga ik op de fiets naar m’n werk. Want het is ruim boven de nul en het gaat niet regenen. En het is gezond. Nou ja, wel een beetje benzinedampen inademen onderweg, maar ik hoop toch dat alles bij elkaar opgeteld de gezondheidsopbrengst positief is. Ook slijt mijn fiets wat, maar in ruil daarvoor hoef ik geen geld te betalen voor trein en bus. Scheelt me zo’n 3,75 euro vandaag alleen al: 2,10 voor de trein en 1,66 voor de bus, samen 3,76 euro.

Het is een fietstochtje van drie kwartier, dus om het een beetje op te bouwen ga ik vandaag alleen heen fietsen en dan vanavond met het openbaar vervoer terug; en morgen doe ik het dan andersom.

Toevoeging: net op m’n werk gearriveerd. Het wás me toch een partij lekker om te fietsen! Er was ook nog een omleiding, waarna ik verdwaalde omdat ik niet netjes de omleidingsbordjes volgde (ik dacht dat ik het beter wist). Ik ben een kwartiertje te laat gearriveerd, maar dat is niet zo erg. Ik voel me helemaal opgefrist en fit, lekker zeg!

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Fietsen is gezond

  1. Mr. Money Mustache zou trots op je zijn!

  2. Marie-Paule Doom

    Wat die benzinedampen en zo betreft kan je gerust zijn: de lucht die je in je auto inademt is twee keer zo vervuild als wat je inademt op de fiets. Je moet maar eens kijken hoe vuil de binnenkant van je voorruit is … . Al fietsend naast het verkeer en in de wind is beter dan al autorijdend achter een andere auto.

    • Ik zal de binnenkant van de voorruit van de auto van m’n vriend dan maar eens gaan poetsen, dat is vast nog nooit gedaan. Kijken of het zicht op de weg daarvan verbetert… (Ik dacht niet dat we daar te klagen over hadden, maar goed).

  3. Heerlijk hè? zo’n fietstochtje…
    groet

  4. Ik ben vandaag ook op de fiets naar mijn werk: anderhalf uur puur genieten!