Even tv kijken

We namen het basisprogramma van onze kabel/internet/vaste telefoonprovider. De zender TLC hoort ook in het basispakket. Al zappend (want er is weer eens niets op al die zenders) kwam ik bij het programma Extreme Cheapskates. Ha, dacht ik even, lekker kijken naar mensen die nog zuiniger aan doen dan ik.

Maar al snel stond het programma me tegen. Ze lieten een man zien die drie verwelkte rozen aanbood aan zijn vrouw als cadeau voor  hun zoveel-jarig huwelijk, plus een fluitketeltje dat hij uit iemand’s vuilnis had gehaald.

Dat is niet zuinig meer, dat is gewoon zielig. Een zielige meneer die niet samen met zijn vrouw van het leven kan genieten. En een expres extreem smeuig opgezet programma zodat mensen (maar ik niet) eens lekker iemand kunnen uitlachen, omdat die iemand nog gekker en zieliger is dan zij.

Jammer. Nou ja, ik had met die titel ook eigenlijk wel kunnen weten dat er geen handige tips-voor-zuinigaards gegeven zouden worden. Ik vraag me af hoe zo’n programma opgezet zou worden, en hoe het zou heten? Jullie enig idee? “In den Trotsen Vrek”?, “Bespaar en vergaar”? “The V factor”?

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Even tv kijken

  1. Willemien

    Die man was wel extreem ja, maar ik vond dat stel met die bruiloft erg leuk. Die probeerden het echt op een leuke manier ook door te geven aan vrienden. De vrienden vroegen er om. Het is wel een typisch amerikaans opgezet programma.
    TLC heeft best leuke programma’s laat op de avond: Dr G bijvoorbeeld over een patholoog anathoom.

  2. Saar

    Ik heb er ook wel eens een stukje van gezien en verbaasde me over wat die mensen allemaal uithalen en vaak hebben ze wel geld genoeg.
    Ook walgelijke dingen zoals eten uit de vuilnisbak halen wat er totaal ranzig uitzag.
    Tot vorig jaar kon je bij de Plus in de buurt ook de container openen en dan de weggegooide spullen pakken. Ik kom vaak tegen 6 uur in de winkel en zag dan een oudere heer altijd kijken of er iets bij was en heb wel eens een praatje met hem gemaakt. Een supermarkt gooit best veel weg omdat het over de datum is maar misschien nog prima. De heer pakte vooral koekjes of fruit en groente. Vlees en kant en klaar liet hij wijselijk liggen. Hij pakte het niet vanwege geldzorgen maar uit enorme zuinigheid en ik denk dat zijn kinderen hem later wel dankbaar zijn voor de erfenis. Het is een aardige man, ik groet hem sinds ons gesprekje. Sinds dit jaar is er een andere container gekomen en deze zit op slot.
    Saar

  3. Ik geniet juist meer vanwege het consuminderen. Jammer dat het consuminderen zo geridiculiseerd wordt, ook op TV zou het juist positief gebracht moeten worden, hoe we echt meer genieten van wat we hebben, doen, zijn. Maar ik heb het programma niet gezien, wel eens ergens via een blog op youtube.