Hilversum 3 bestond niet meer…

Hilversum 3 bestond al lang niet meer, trouwens, ik ken het alleen van het liedje van Herman van Veen. Hilversum 3 werd blijkbaar in 1985 Radio 3, en ja, dat is zo ongeveer rond de tijd dat ik dingen ging onthouden. Dat dingen van naam veranderen is dus niet nieuw, en voor “nieuwe” generaties kan zo’n nieuwe naam ook heel normaal worden.

(Trouwens, leuk feitje dat ooit meneer Vrolijk de minister was van Cultuur – die opende namelijk de nieuwe zender Hilversum 3 in 1965 ).

Nu wil een omroepbaas de tv-zender Nederland 1 gaan veranderen in NPO1; en radio 2 in NPO Radio 2. Het is goed dat de tv-zender nog in het basispakket blijft zitten en waarschijnlijk door mijn lieftallige kabel-leverancier onveranderbaar voorgeprogrammeerd zal blijven onder nummertje 1, anders waren ze me gewoon echt kwijt.

Mijn vriend, die een dag vrij heeft, volgt de verslaglegging op nu.nl. Eerst was het maar een klein berichtje, zegt hij, maar inmiddels wordt het steeds verder uitgebouwd, omdat iedereen er wat over te zeggen heeft. Wie weet nog dat Veilig Verkeer Nederland een tijdje 3vo heeft geheten? En hoe heten de hoogovens nu eigenlijk ook alweer?

Zo, dat was dan mijn bijdrage aan het internetgekwaak. Over op belangrijkere dingen (zoals de keuken opruimen en boodschappen doen).

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Hilversum 3 bestond niet meer…

  1. raider – heet nu twix
    nee mam geen sms een wats ap (als ik het al goed schrijf)
    mailtje sturen – nee mam dat heet een email
    ff naar de super – nee mam dit heet nu j umbo
    aaaarch om gek van te worden