Huppakee, dat ruimt lekker op

Vakantie, en dus:

– ruimde ik in totaal een stapel van zo’n 10cm papier op uit mijn oude administratie. De belastingdienst kan je tot vijf jaar na dato nog lastig vallen voor dingen, dus wat ouder is kan vaak weg. Mijn loonstrookjes uit 2006 gingen dus de deur uit. Ook gegevens over mijn oude ziektekostenverzekering (dd 2006-2010) konden wel weg, vond ik. Ik heb toen nauwelijks iets geclaimd en ik kan er nu zeker ook geen aanspraak meer op maken, dus weg er mee. We hebben thuis een papierversnipperaar, dus vandaag gaan drie boodschappentassen vol snippers met de oud-papierwagen mee.

– ruimde ik de keukenkastjes op. we hebben teveel glaswerk, dus daarvan gaat nu een deel naar het tweedehandswinkeltje in de stad. Ook heb ik toch weer eten gekocht wat we gewoonweg niet op gaan eten. Er was bijv een aanbieding van een doosje met opkikkersoepjes: kip, groenten, rund en tomaten. Twee smaken lusten we niet zo, dus die staan al een half jaar in de kast, de rest is allang op. Beter het weg te geven voor het over de datum is, dus dit gaat naar de voedselbank a.s. donderdag.

– bereidde ik onze belastingaangifte verder voor en bracht de papierwinkel naar de belastingadviseur

– deed ik nog een beetje rustig aan met mijn pootje-met-hechtingen… Ze mogen er vrijdag uit.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Huppakee, dat ruimt lekker op