Druk bezig…

… Met een mogelijke nieuwe “bijbaan”. Het werk kan op willekeurige tijden gedaan worden. Thuis op de computer. Het verdient zo’n 14 euro per uur bruto, wat voor mij denk ik zo’n 8 euro per uur netto zal zijn, gezien de 42% belastingschaal waar ik in zit. Ze zeggen dat je zo’n 10 tot 20 uur per week kunt werken, dus daarmee zou ik 80-160 euro netto per week extra kunnen verdienen. Zelf zit ik voorlopig meer aan 10 dan aan 20 uur te denken per week, maar wie weet. Dus dat zou, met 48 werkweken in een jaar, me zo’n 4000 euro netto inkomen extra kunnen opleveren per jaar.

Dit baantje verdient veel minder dan mijn reguliere werk, maar voor mijn reguliere werk moet ik altijd reizen, met mensen omgaan (voor sommige mensen is dat een voordeel, voor mij is het soms een nadeel), en soms heel vroeg opstaan. Mijn bedoeling is ook om dit werk te doen in “lege” uren, uren waarin ik nu maar gewoon ga lezen of een computerspelletje speel.

Ik heb het bedrijf  online een beetje onderzocht, en ze schijnen legitiem te zijn. Echt te bestaan, en echte klussen te hebben voor echt geld. Ik ben bezig met de inwerkprocedure (waarvoor je nog niet betaald krijgt), en ik ga jullie op de hoogte houden van hoe het bevalt.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Druk bezig…

  1. Dat klinkt helemaal niet zo gek! En de opbrengsten gaan naar de spaarpot of naar een investering?

    • Ik zat me te bedenken dat ik een deel ook in een pensioenspaarpotje kan stoppen. Belastingvrij dus. Dan blijven toch meer van die 14 euro’s per uur van mij, tenminste, voorlopig, want als je dat dan laat uitbetalen na je 67e, moet je er nog wel belasting over betalen. Maar dat is waarschijnlijk minder dan nu. Ik zou blij zijn met wat pensioengeld buiten de twee pensioenfondsen (waar ik geen invloed kan uitoefenen op hoe ze beleggen).

      Misschien dat ik over een tijdje een nieuwe laptop ga kopen. (Deze wordt oud en valt langzamerhand letterlijk uit elkaar). Dat zou dan ook mooi van dat geld kunnen.

      Verder zou ik het geld voorlopig gebruiken om mijn spaarbedrag te laten groeien. Dat moet namelijk omhoog. Daarna zien we wel weer verder.

  2. klinkt als een goed plan. succes