Salaris binnen!

En een heel mooi bedrag deze maand, zoveel heb ik misschien nog nooit verdiend (als je tenminste niet de keren meetelt dat ik dubbel salaris kreeg omdat dan de vakantietoeslag werd uitgekeerd). Ik was van tevoren wat negatief gestemd over het bedrag, omdat ik vorige maand minder had gekregen dan waar ik op gerekend had. Deze maand is het ineens toch weer 500 euro (!) meer dan wat ik verwacht had. Een leuke verrassing. Ik ben benieuwd hoe de salarisstrook er uit ziet, die wordt nog altijd naar mij opgestuurd met de ouderwetsche post.

Meteen nadat het binnen was op mijn betaalrekening is een groot gedeelte naar de spaarrekening gegaan, en een kleiner gedeelte naar de ehm, reserverekening. Die reserverekening is een spaarrekening die gekoppeld is aan de betaalrekening. Deze spaarrekening heeft een lage rente, maar ik gebruik hem wel om tijdelijk geld weg te zetten als ik weet dat ik het nog uit ga geven deze maand, maar de komende dagen/weken nog niet.

Al met al een heel leuke verrassing (dat het méér is dan verwacht) en een mooie beloning voor het zeer harde werken in februari. Mijn volgende salaris gaat een heel stuk lager liggen, omdat ik deze maand vrij heb gehad*. Dus extra genieten van dit mooie salaris, én het niet zomaar uitgeven, want ik ga het de komende maanden misschien nog hard nodig hebben.

 

* Ik word per uur betaald. Dat vind ik eigenlijk wel fijn, het motiveert me om te werken. Misschien dat ik daar nog eens een post over schrijf, want ik ben ook benieuwd of jullie liever per uur betaald zouden worden, of gewoon een vast bedrag per maand, of misschien eigenlijk nog liever per geleverd product / geleverde dienst?

Reacties staat uit voor Salaris binnen!

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.