En natuurlijk is er nog veel meer dan geld…

… Maar daar blog ik meestal niet over.

Eigenlijk blog ik over geld, om mijn ei hierover kwijt te kunnen. Het onderwerp heeft me de afgelopen paar jaren gefascineerd, eigenlijk sinds ik zelf die U-bocht maakte en m’n schulden ging afbetalen en daarna mijn vermogen op ging bouwen. Bij mijn vriend hoef ik echter niet / nauwelijks aan te komen met financiële dingen. Die verdient genoeg en vindt het verder strontvervelend om zich met financiële dingen bezig te houden. Dus val ik jullie er maar mee lastig 😛 .

Natuurlijk zijn er nog heel veel andere dingen in dit leven die mijn gedachten bezig houden. Gelukkig kan ik daarover vaak wel gewoon praten met familie, vrienden, en mijn vriend. Dus praat ik er hier minder vaak over. Dit is er misschien ook helemaal niet de juiste plek voor.

Geld is, in het grote plaatje van die paar jaar dat we hier op aarde mogen (moeten?) rondhobbelen maar een klein puzzelstukje. Een bepaald minimum aan geld, of eigenlijk een bepaald minimum aan materiële omstandigheden, zoals een dak boven je hoofd, kleding aan je lijf en genoeg te eten is wel heul erg handig. Daarna is het misschien nog leuk om ook een internetverbinding te hebben, en af en toe met verder weg wonende familieleden en vrienden te kunnen bellen, en misschien zelfs om af en toe met een vriend een biertje te kunnen gaan drinken – maar als je daarna nog meer en nog meer geld hebt, en van gekkigheid niet meer weet wat je er mee aan moet – iemand een hele dure auto “nodig”? – tja, waar heb je het dan nog over?

Privé gebeurt er vanalles op dit moment. Veel goede dingen, een paar minder leuke. Vaak ook dingen die je laten inzien dat een goed inkomen lang nog niet gelukkig maakt.

Met die kanttekeningen blijf ik toch lekker over geld schrijven. Want als je het niet hebt, of misschien zelfs “in de min” staat, dan kan het toch wel je levensgeluk beïnvloeden. Misschien dat het dan helpt om af en toe op internet te lezen over hoe anderen met dat stukje van hun leven bezig zijn.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “En natuurlijk is er nog veel meer dan geld…

  1. Ernie

    Het hebben van geld kan een last zijn, het hebben van geen geld ook.

  2. Ik ben het helemaal met je eens. Geld maakt niet werkelijk gelukkig en je zorgen maken over geld – omdat het iedere maand moeilijk is om je vaste lasten te betalen en eten te kopen – levert enorm veel stress op.

  3. Thea

    Ik was ongelukkig en ik zat zonder geld
    ik was ongelukkig en ik had geld
    …….met geld bleek ongelukkig zijn minder erg!

  4. Geld maakt niet gelukkig, maar geen geld ( lees te weinig geld) maakt ongelukkig.