Op de spaarrekening…

Op de spaarrekening staat nu 2903,95 euro. Tja, een raar bedrag, maar dat komt dus omdat ik naast grote bedragen ook allerlei kleine bedragen (van verkopen van boeken en zo) meteen overboek. Bijna, maar net niet, 3000 euro dus al. Dat gaat lekker. Maar ja, het was ook een heel goede maand qua inkomsten. Ik zou er trouwens nog wel honderd euro extra op willen zetten, maar dan weet ik net niet zeker, of ik het deze maand wel red met het geld wat op de betaal- en de reserverekening staat. Dus dan laat ik het toch maar even zo. Misschien raak ik wel zo geprikkeld door die nare 2900 (net geen 3000, sliep uit) dat ik extra m’n best doe om het er toch naar te kunnen overboeken, aan het einde van de maand. Mogelijk kan ik toch ook weer 20-30 euro overboeken vanwege verkopen van boeken en zo, dan hoef ik nog maar “ergens” 65 euro vandaan te halen voor dat mooie tussendoel van 3000 euro.

Mijn spaarolifantje is alweer aardig onderweg

Mijn spaarolifantje is alweer aardig onderweg

Ik had het al vaker gezegd, maar ik merkte ook nu weer dat ik het moeilijk vind om dit geld zo maar gewoon op de spaarrekening te laten staan, waar het een “lousy” 2% spaarrente per jaar trekt. Terwijl het ook belegd zou kunnen worden en dan misschien wel 4 of 5% rente op zou kunnen leveren. Maar toch moet ik maar even op mijn vingers blijven zitten hier, want ik heb dit geld later dit jaar misschien nog wel nodig. En als het dan belegd is, en de belegging is toevallig net op het moment dat ik het moet verkopen minder geld waard geworden, dan ben ik een deel ervan kwijt. En dat wil ik niet. Dus… sparen… Ook al staan die euros me aan te staren van “doe eens wat nuttigs met ons!”.

In plaats daarvan moet ik maar gewoon proberen dat doel te bereiken van 10.000 euro op de spaarrekening. Daarná mag ik dan weer leukere dingen gaan doen met mijn geld 🙂

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Op de spaarrekening…

  1. Johmar

    ook ik had een spaar doel en daarna mocht ik weer iets duurs aanschaffen , pfff blijkt dat ik sparen leuker vind dan uit geven en dus maar weer een nieuw spaardoel gekozen , ondertussen ook wel een aantal dingen aangeschaft,maar daar wel bewuster over nagedacht en ook gewacht op een mooie aanbieding

    • Ik geloof dat ik hier al eens had gezegd dat ik een bureaustoel wilde kopen en een beeldscherm, nou, daar is nog steeds niets van gekomen 🙂 . Maar ja, aan de andere kant heb ik soms ook geen enkele moeite om geld uit te geven hoor…