Machtsmisbruik

Pffff. Net voor mijn werk een document ingediend. Het bedrijf dat deze documenten ontvangt, moet controleren of ze kloppen. Dat snap ik wel. Maar omdat ze de Enige Route zijn om deze documenten in te dienen, zijn er ook dingen in het proces geslopen, die niet nodig zijn. Ik heb de indruk dat ik op minimaal vijf verschillende punten dingen heb moeten doen, die eigenlijk hun taak zijn. Maar ja, aangezien ik dit document in moet dienen, kan ik nauwelijks anders dan gehoorzamen.

Het voelt een beetje als machtsmisbruik. Zij weten dat jij graag dit document ingediend wil hebben; en ze weten dat jij hun enige mogelijkheid bent. Dus maken ze het zichzelf graag heel makkelijk, en jou heel moeilijk. (Het ergste was nog, dat ik dingen drie keer heb ingevuld, omdat ze elke keer na een herziene versie ALLES opnieuw wilden hebben, niet alleen het herziene document maar ook alle andere informatie. Grrr!).

Ik kan me voorstellen dat het vergelijkbaar voelt als je te maken hebt met bijvoorbeeld het UWV. Gelukkig heb ik dat (nog) niet, maar ik neem aan dat je dan ook allerlei hokjes af moet vinken en dingen moet doen, waar je soms zelf het nut niet van in ziet. Maar ja, als je een uitkering wil hebben, dan zul je moeten gehoorzamen, en aan alle regeltjes moeten voldoen. Om wanhopig van te worden, misschien.

Ik heb het weer voor elkaar, gelukkig maar voor mij, en mag weer even een paar maanden uitrusten voordat een volgend document naar dat bedrijf moet. Dat zien we dan wel weer!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Machtsmisbruik

  1. ernie

    Machtsmisbruik…. en dan ga je bellen toets een 1 voor…… toets een 2 voor ……. toets een 3 voor……. toets een 4 voor…….. u heeft geen keuze gemaakt we verbreken de verbinding. Tis maar dat je je eigen telefoon stukgooit (anders deed je het (stukgooien) wel)

  2. Willemien

    Dat is meestal zo, processen worden steeds verder opgetuigd zonder dat gekeken wordt waarom je de oude dingen precies doet. Er moet tenslotte een probleem opgelost worden.