Dus zo ontstaan soms burenruzies

Beste achterbuurvrouw van mijn zus,

Laten we de volgende keer allebei niet meteen conclusies trekken? Want ziet u, ik was bij mijn zwangere zus aan het oppassen op mijn kleine nichtje. Er wordt namelijk bestrating aangelegd bij hun nieuwe huis, en daarom kwam mijn zus ogen en oren te kort, de twee ingehuurde werklui hadden regelmatig haar mening nodig. Dus ik mocht oppassen. En toen de werklui naar huis waren gegaan, ging mijn zus even een dutje doen. Dus ik zat alleen in de kamer toe ik u ineens tussen de voorraad stenen die nog geplaatst moeten worden zag scharrelen. U zou toch zeker niet, op klaarlichte dag, even wat stenen komen stelen? Zo van: “Ah, ik kwam er net een paar tekort, die neem ik maar even mee.” Mijn zus kennende, zou die heel gestresst raken van vermiste stenen. Maar ja, daar liep u zelfs alweer met een tweede steen te sjouwen. Dus liep ik naar de voordeur en zei: “Zeg, wat bent u daaraan het doen?”

En intussen was u zich dood aan het ergeren omdat iemand twee halve stenen in uw vuilnisbak had gedaan, die u dan weliswaar een dag te lang op het verzamelpunt vlak naast het huis van mijn zus had laten staan, maar dat gaf die sukkels van nummer 49 toch zeker niet het recht om er dan maar hun afval in te gooien?

(Mevrouw, ik vrees dat de werklieden gedacht hebben dat het de vuilnisbak van mijn zus was, een begrijpelijke vergissing misschien en ja, ze hadden beter even kunnen vragen aan mijn zus waar ze met het afval heen moesten). 

Dus terwijl u mopperend de stenen uit uw afvalbak haalde en teruglegde bij de grote hoop waar ze heel waarschijnlijk vandaan kwamen, kreeg u ook nog eens te horen:

“Zeg, wat bent u aan het doen?”

Ik snap eigenlijk wel dat u ontplofte. Die mensen die hun stenen wilden wegsmokkelen in uw afvalbak, vragen dan ook nog eens waarom u die stenen er weer uit gooit. Maar het is jammer dat u na de beschuldigingen die u uitte in antwoord op mijn beschuldigende vraag, niet meer naar mijn excuses wilde luisteren, want mij was intussen een lichtje opgegaan, en ik besefte dat het allemaal een misverstand was. Maar u weigerde mijn excuses aan te nemen, of zelfs maar te luisteren, en beende kwaad weg. 

Oeps. Excuses, nogmaals. Wilt  het mijn zus aub niet kwalijk nemen? Zij heeft echt een heel gemene zus. ’t Is dat het familie is… En dan beloof ik dat ik de volgende keer niet meer meteen aan diefstal denk. 

8 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

8 Reacties op “Dus zo ontstaan soms burenruzies

  1. Bloem

    Oeiiii, dát is me een fout begin..
    Bloemetje voor de pleister?

  2. kniepertie

    Ai. kleine opmerking, grote gevolgen, idd een bloemetje?
    groet

  3. Johmar

    tja dat zijn dan van die misverstanden die je dan misschien gelijk beter uit de weg kunt helpen, een bloemetje zou kunnen ,maar gewoon even aanbellen en nog een keer persoonlijk uit gaan leggen is volgens mij ook voldoende ,het is tenslotte een begrijpelijk misverstand aan beide zeides , tenslotte was het van jullie kant niet de bedoeling om afval in haar bak te gooien en had zij misschien beter even kunnen aanbellen en om uitleg kunnen vragen dan was het ongelukkige voorval helemaal niet gebeurd.

  4. Niet meer of minder dan een communicatie stoornis. Shit happens. Ik vind het in ieder geval stoer van de buurvrouw dat ze voor haar kliko opkomt en van jou omdat je voor de stenen van je zus opkwam. Ik houd erg van mensen met principes. Op de lucht weer te klaren en de positieve energie weer te laten stromen, zou ik de buurvrouw een stralende lach gaan brengen, inclusief uitleg. Ook heel stoer! Zonnige groet!,

    • Het probleem is een beetje, dat mijn zus haar niet kent, we weten niet precies wáár in de straat achter mijn zus ze woont. Ik heb haar zo goed mogelijk aan mijn zus beschreven. Mocht ze haar nog eens tegenkomen, dan zal ze zeker excuses aanbieden en uitleg geven van wat er mis ging.

  5. Ineke

    Ben ik de enige die het wat sneu vind dat ze de stenen uit haar kliko gaat halen? Als het nou veel stenen waar maar twee halve?? Je kun je overal wel druk om maken…slecht voor je hart en je humeur. Of betaald je zus per kilo?