Effe ontspannen met Simcity

Hebben jullie dat ook wel eens? Zo’n week waarin het allemaal tegen lijkt te zitten, of zo’n week waarin het allemaal net even wat moeizamer botert tussen jou en de rest van de wereld? Ik zit er deze week middenin. Gelukkig had ik woensdagmiddag een middagje vrij, zodat ik lekker even weg kon kruipen: da-hag wereld, tot morgen weer! Ik vrolijkte op van samen een filmpje kijken, van bellen met mijn ouders (ik heb van die ouders die áltijd achter je staan, ja, ik bof!), en van het spelen van een oude versie van Simcity.

Inmiddels heb ik een stad gecreëerd die in balans is. Mijn uitgaven zijn gelijk aan mijn inkomsten. Liever nog zag ik een overschotje, zodat ik een ziekenhuis bij kon kopen en een middelbare school, maar vroeger ging ik altijd metéén failliet, dus dit is al vooruitgang. Je kan niet alles hebben hè?

Van dit spelletje budgetteren & bouwen was ik een flink eindje opgevrolijkt. Toen ik er genoeg van had, was het wel, oeps, 0.15 uur. Ik dacht  dat het tien uur was of zo. Dus snel naar bed, want vandaag moest ik vroeg weer op.

En als ik dan zo een klein beetje afstand heb geschapen tussen de strubbelingetjes en mezelf, dan kan ik ook wel weer toegeven dat het eigenlijk allemaal reuze meevalt. Het kan allemaal nog zoveel erger!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Effe ontspannen met Simcity

  1. Wat jij beschrijft, herken ik zeker. Je hebt van die geweldige tijden dat je op alle fronten in de positieve flow verkeert en soms…. wil het even niet en zit alles tegen. Jij bent daar niet in blijven hangen en hebt even een time-out genomen. Ik wens je heel veel dagen in de positieve flowwwww!

  2. Jannie

    Ja, ik herken het. Had ook een dip vanwege de vastgestelde staar. Leuke dingen doen helpt. Sterkte ermee!