Stilte

Ik heb even wat stilte nodig in mijn leven. Handig, dat er dan vandaag een dag is waarop ik niet hoef te werken – een dag waarop je je mag onderdompelen in heel veel nieuws en herrie en lawaai en ge-zel-lug-heid, of een dag waarop je je terug kunt trekken in je huisje (ik in ieder geval wel, hoera voor mijn huisje) en effe rust kunt nemen.

Rust, want vorige week gehoord dat een “verre” collega (met wie ik enkele keren per jaar te maken had) plotseling overleden is. Een half jaar jonger dan mijn moeder. Heel aardige en zachtaardige meneer. Over twee jaar had hij met pensioen gekund, of misschien had hij al wat eerder plannen. Maar maandag werkte hij nog; en woensdag was hij dood. Hopelijk heeft hij genoten van zijn leven. Vreselijk k*** dat het zo plotseling afgelopen was.

Rust, want het was een erg druk en leuk weekend. We hebben het leven gevierd. Nichtje was jarig, en de hele familie rukte uit om dat te vieren. Veel hollende kindjes, veel gehuil en geschreeuw, veel opletten dat geen enkel jong kind zichzelf in gevaar bracht (is aarde eten slecht voor je?).

Rust, want de rest van de week wordt weer erg druk op het werk, zag ik. Helaas kan ik niet vooruit werken vandaag, maar ik kan in ieder geval nu even genieten van wat vrije tijd.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Stilte

  1. Geniet van je dag en van een dag waarin niets moet en alles mag. Zonnige groet, Liek