Spaardoel: we komen er wel…

Aan het einde van het jaar wil ik graag 10.000 euro op de spaarrekening hebben. 5000 euro voor een redelijk nabij doel, 5000 euro als “noodfonds”, voor als er dingen stuk gaan in huis, of weet ik veel.

Deze maand valt het resultaat me echt mee. Ik had de indruk dat ik deze maand niet veel vooruitgang zou boeken op de spaarrekening, vanwege het lagere salaris van deze maand, maar ook door de aankoop van de nieuwe telefoon. Maar kijk, toch weer zo’n  zeshonderd euro erbij deze maand, dat is niet niks. (En ja, het had dus ook nog wat meer kunnen zijn, maar goed).

Image

Dus nu heb ik net iets meer dan 1/3e van wat ik graag wil hebben aan het einde van het jaar, en dat na 1/3e van het jaar. Dus ik lig wel zo’n beetje op schema.

Tegelijkertijd moet ik nog een heel eind. Kijk eens wat een stuk van de balk nog geel is. Het is een beetje intimiderend. Ik vraag me af, of ik beter werk met kleine doelen (waarbij je dan na elk behaald doel kunt vieren dat je het hebt), of dat zo’n groot doel ook wel werkt. Kijk, als ik het uiteindelijk haal, dan ben ik heel trots op mezelf. Maar misschien geef ik het wel op, omdat het nog zo lang duurt voordat ik het kan halen?

Nou ja, vreest niet, voorlopig geef ik het nog niet op! En mocht ik echt doel-moeheid bemerken, dan ga ik tegen die tijd wel een andere strategie verzinnen.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Spaardoel: we komen er wel…

  1. Hallo, volgens mij ga jij je doel echt wel halen. Ik heb wel gemerkt dat het voor mij beter vol te houden is als ik me zo nu en dan wel ruimte gun voor een kleine uitspatting. Ik probeer wat minder streng te zijn voor mezelf. Ook sparen is niet mijn doel maar een middel. Geniet!!!!