Vrijwilligerswerk

Ok, tijd om weer eens wat vrijwilligerswerk te doen. Lang niet gedaan, geloof ik. En toch een erg mooie manier om, zonder geld uit te geven, eens iets goeds te doen.

Ik sponsor al een aantal jaren een deelnemer aan Alpe d’Huzes. Voor wie het nog niet weet, dit is sinds een paar jaar een evenement op 6 juni, waarbij fietsers (en ik geloof tegenwoordig ook wandelaars) zich laten sponsoren terwijl ze zo vaak mogelijk de Alpe d’Huez in Frankrijk oprijden. Het liefst zes keer (vandaar “HuZes”). Het geld gaat naar een Alpe d’HuZes potje binnen het KWF, en daarvan wordt onderzoek gesponsord. Hier de wikipediapagina van Alpe d’HuZes; en de pagina van Alpe d’HuZes zelf.

021-ad6-logogroot

Ik sponsorde twee jaar lang een (nu ex-)collega van mij; en vorig jaar januari overleed helaas een vrouw met wie ik in de klas gezeten heb – ze was 33 jaar en overleed aan baarmoederhalskanker. Haar man en broer kende ik ook. Haar broer ging vorig jaar juni de Alpe d’Huez een paar keer op ter ere van haar, en dat jaar sponsorde ik hem van ganser harte. (Want wat is het toch voor klote-kutziekte – excusez les mots). Dit jaar fietst hij niet meer mee, zag ik net.

Dus ik ben ook nog op zoek naar een fietser die ik kan sponsoren… Als jullie iemand kennen, verwijs me dan naar zijn/haar deelname-pagina?

Daarnaast heb ik me net aangemeld om te helpen met het sorteren van de kleding en bordjes de komende twee weekenden in midden-Nederland. Ik weet niet of ze me nog nodig hebben, maar ik hoor het wel. Voor de lezers van dit blog: daarnaast zijn ze nog op zoek naar EHBO-ers (rondom de 6e juni, en in Frankrijk dus (!)) en acteurs (idem).

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Vrijwilligerswerk

  1. Wat afschuwelijk zo’n jonge vrouw! Goed dat er geld wordt ingezameld voor Het KWF.