Meer vrijheid…

Deze week is een vrij slopende week qua werk. Vroeg opstaan, lang doorwerken en het is druk. Ik heb zelf “ja” gezegd op dit werkrooster. Ik ben blij met het geld dat het oplevert. Maar ik kan niet nalaten te fantaseren over hoe het zo zijn als dit niet meer zou hoeven. Stel dat ik 1000 euro per maand zou verdienen aan rente/dividend, dan zou ik op mijn werk waarschijnlijk “nee” durven zeggen tegen dit soort werkroosters. Iemand anders zou de vroege diensten mogen doen en ik zou uitslapen.

Ben ik dan asociaal? Of is dit misschien ook een beetje hoe het gaat? Dat je als beginnende werknemer de zware en rotklusjes krijgt, en dat je later de vruchten mag plukken van je harde werken en misschien wel moeilijkere, maar ook leukere taken krijgt?

 

Aannemende dat ik drie procent rente zou krijgen op mijn bezittingen, moet ik eerst 400.000 euro hebben voordat ik zomaar 1000 euro per maand aan rente binnen zou krijgen. Dus ehm… Dat duurt nog wel even.

Vandaag een dagje vrij, dat is wel lekker zeg!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Meer vrijheid…

  1. Nee hoor, je bent niet asociaal. Ik ben 48 en heb al 31 jaar gewerkt. Sinds 1 januari werk ik nog maar 1 dag. Daarnaast doe ik 2x per week vrijwilligerswerk. Verder heb ik een gezin met 5 kinderen en diverse beesten en doe ik de administratie voor mijn moeder.
    Ik denk dat ieder voor zich moet bekijken hoe zijn of haar leven in balans is.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/05/09/bloembollen-en-een-doggybag

  2. Niets asociaal. Ook zonder baan kun je je inzetten voor de samenleving, zoals Inenomdekas zegt: vrijwilligerswerk, dingen voor anderen doen, dingen doen met je familie.
    400.000 is misschien wat ver weg nu, maar met 100.000 heb je ook al meer vrijheid. Nog steeds veel overigens.