Pensioenoverzicht

Oh, verdorie. Er kwam net een mailtje binnen dat mijn pensioenoverzicht over vorig jaar klaar was. Toen ik het uitprintte en vergeleek met het overzicht van een jaar geleden, bleek dat het niet kán kloppen. Met één jaar ca. 25 uur per week werken ben ik precies 0 euro vooruit gegaan in mijn pensioen. Voordeeltje is wel dat mijn partner nu 8341 euro per jaar krijgt bij mijn vroegtijdig overlijden, terwijl dat bedrag vorig jaar op 189 euro stond.

Dat kan dus niet hè, mensen… Daar moeten fouten gemaakt zijn. Vorig jaar was dat ook al zo, toen bleek uiteindelijk de organisatie waarvoor ik werk niet mijn uiteindelijke uren doorgegeven te hebben. Zal dit jaar misschien ook zo zijn, maar die sterk verhoogde uitkering bij overlijden lijkt me een foutje van de pensioenvoorziener.

Dat wordt weer een rondje bellen.

Moraal van het verhaal: controleer je overzicht, als je het binnen krijgt, en vergelijk ook met vorig jaar!

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Pensioenoverzicht

  1. wow, ik hoop voor je dat je gelijk hebt. en bedankt voor de tip.