Salaris weer binnen

Hoera, vandaag komt mijn salaris weer binnen. Het zal waarschijnlijk of hopelijk een redelijk mooi bedrag zijn. Ik krijg geen enorme hoop vakantiegeld, helaas misschien. Maar omdat ik onregelmatig werk, krijg ik per gewerkt uur een klein beetje extra als vakantiegeld. Dus eigenlijk krijg ik elke maand een beetje vakantiegeld.

Het geld is ook al bijna meteen weer verdeeld. De komende maand gaat er een groot bedrag naar een goed doel dat me na aan het hart ligt, en waar ik één keer per jaar geld aan geef op de verjaardag van mijn moeder (en ja, dat heeft een symbolische betekenis voor mij, en ja, gelukkig heb ik haar nog). Daarnaast staan de uitgaven voor huur en boodschappen alweer ingepland. En kan er dan nog een heel klein bedragje op de spaarrekening.

Deze maand heb ik weer veel werkuren, dus krijg ik volgende maand nog meer salaris. Dan zal er weer veel meer geld naar de spaarrekening kunnen.

Ondanks al deze uitgaven zal ik vandaag, na aftrek van de donatie aan het goede doel, toch circa 200 à 300 euro meer hebben dan precies één maand geleden nadat mijn vorige salaris uitbetaald werd. Dus er is toch wat vooruitgang.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Salaris weer binnen

  1. Hier komt het schip met geld hopelijk morgen binnen…ik reken op een smak vakantiegeld en extra geld vanwege het fietsplan. De rekeningen mogen ook nodig gespekt worden….!

  2. Bij mij hoort het de 25e binnen te komen maar dat is deze maand op zaterdag. Zal dus wel maandag worden… Het wordt ook nog wel eens vergeten dus is elke maand weer spannend:(

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/05/23/stevia

    • Vergeten? Oeps… Ik neem aan dat dat dan later toch nog binnenkomt, maar toch lastig, vooral als je misschien echt op je salaris zit te wachten om rekeningen te kunnen betalen en zo. Reden te meer om een klein buffertje op te bouwen!

  3. Ernie

    Ik ken dat, salaris gestort in het weekend. Vooral lastig al de 1e ook in het weekend valt. De bank int de hypotheek (24 uurs economie) maar salaris bijschrijven ho maar.

  4. Boukje

    Heb mn vakantiegeld al binnen en direct doorgesluisd naar mn spaar! Ik werk zelf op de salarisadministratie dus weet precies hoeveel en wanneer ik het krijg….Das dan wel een fijn voordeel…

    Gr. Boukje