Uitgaven mei

Oh oh… Ik vrees het ergste voor deze maand. Ik denk dat ik op veel posten ver over mijn budget heen gegaan ben, en dat ik ook nog een paar helemaal onvoorziene uitgaven had. Hier gaan we dan:

uitgmei13

De onverwachte uitgaven waren deels cadeautjes, deels een weekendje uit met mijn ouders en deels snoep (al is dat een relatief klein bedragje voor mijn doen). Er ging relatief veel geld naar cadeautjes, maar ik heb wel “vooruitgewerkt”, want ik betaalde al een prachtig cadeau voor mijn vader, die pas in juli jarig is. In juni is er nog één verjaardag, en dan wordt het weer een tijdje rustig wat verjaardagen betreft.

Het openbaar vervoer had ook deels met dat weekendje weg te maken, waar ik namelijk met de trein heen gereisd ben. Verder heb ik ook wel meer werk-ritjes gemaakt dan waar ik op gerekend had, misschien moet ik de komende tijd toch weer wat vaker op de fiets gaan! Maar omdat ik op heel verschillende plekken werk en soms wel 30 km van huis, zit fietsen er niet altijd in. (Plus: al die regen in mei…). De reisvergoeding van mijn werk is trouwens ook ruim kostendekkend, dus een groot deel van dit geld krijg ik terug.

Ik heb zeker geen spijt van het extra goede doel dat ik sponsorde. Dat is namelijk Alpe d’HuZes geweest, waar ik ook vrijwilligerswerk voor gedaan heb, en op 5 en 6 juni aanstaande sponsor ik twee dappere mannen die de Alpe D’HuZes zes keer op willen gaan fietsen. En ik wéét dat het geld via het KWF goed terecht komt. Misschien moet ik wel weer eens gaan nadenken over aan welke goede doelen ik hoeveel geld wil geven. Een plan maken dus, in plaats van spontaan zomaar iets doen…

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Uitgaven mei

  1. Ernie

    Toeval, Alpe D’HuZes – mijn zwager gaat volgende week ook daar fietsen. We hebben (hem) het KWF ook gesponsord.

    • Wel, het wordt natuurlijk ook een steeds groter evenement, ik geloof dat er enige duizenden deelnemers zijn. Ik hoop dat hij zijn doel haalt!

  2. Ik vind dat je het heel goed en overzichtelijk hebt weergegeven in die tabel. En goed dat je aan goede doelen geeft!

  3. Vlijtig met zuinigheid

    Ook wij hebben een bijdrage gedaan voor Alp d’Huzes voor twee mannen uit ons dorp. Goed doel. Daar hebben wij wel wat voor over.