Baaldagje

Soms… Dan mag ik een baaldagje hebben van mezelf. Dan doe ik alleen de dingen die echt moeten (inclusief naar mijn werk gaan, als ik die dag moet werken), en voor de rest vliegt de hele wereld dan maar een eind op: ik hoor het morgen wel weer. Het is heerlijk dat dat kán. Ik denk dat veel mensen in bijvoorbeeld Afrika zich geen baaldagjes kunnen veroorloven: een dag balen is een dag niet eten, de volgende dag baal je dan alleen nog maar meer.

Ik bof maar, dat op zo’n baaldag van mij er toch gewoon genoeg eten in huis is, er nog steeds zuiver water uit de kraan komt en dat ja, er misschien zelfs automatisch een rekening wordt betaald, zonder dat ik ook maar een vinger hoef uit te steken.

Het mooie van zo’n baaldagje is dat ik dan de volgende dag weer zin er in heb. De afwas die bleef liggen wordt gedaan, de e-mail die nog beantwoord moest, wordt netjes beantwoord, en hoppakee, we maken meteen ook maar even de wc schoon.

Ik ben er weer, wereld…

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Baaldagje

  1. Mooi en leuk beschreven.