Fietsweek

Deze week precies één keer het openbaar vervoer nodig gehad, omdat ik voor mijn werk moest reizen naar een dorp 20 km verderop. Tja, dat had ik ook kunnen fietsen, maar 2 x 20 km fietsen en een volle werkdag vond ik toch een beetje veel, alles bij elkaar. (Zijn er hier stoere lezers die daar hun hand niet voor omdraaien?). Ik fietste wel van mijn huis naar een station dat op de route lag, en zo bespaarde ik toch een paar eurootjes op de bus.

Grappig om de verschillen te zien: normaal zal ik minimaal 20 euro per week kwijt zijn aan OV (met name om naar mijn werk te reizen dus), deze week is dat 5 euro geweest. Al die fietstochtjes zijn dus toch de moeite waard geweest, al scheelt het per keer misschien “maar” 3 euro of zo; het telt op!

Tegelijkertijd heeft het me waarschijnlijk ook geholpen bij het afvallen, en is het heerlijk om door de lente te fietsen, als het tenminste zonnig en droog is zoals afgelopen week! Ik heb ook een nieuwe en mooiere route ontdekt, die ik misschien ook nog eens voor de lol ga fietsen, samen met mijn vriend. En tenslotte ben ik eindelijk een heel klein beetje een kleurtje aan het opbouwen (zeer miniem, en ja, ik zal zorgen dat ik niet verbrand).

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Fietsweek

  1. Ik vind het ook wel een pittige afstand, zeker in combinatie met een lange werkdag. Anderzijds is het misschien ook een goede manier om je werkdag achter je te laten. En het grote voordeel van fietsen is natuurlijk dat het gezond is.

  2. ik fiets 3 keer per week heen en weer naar mijn werk, 42 km per dag, en dat is nu echt genieten.

    • Zo, da’s best een eind inderdaad! Hoe lang doe je daarover?

      Ik merk ook dat in de stad mijn snelheid vrij traag is; regelmatig moet je dan natuurlijk stoppen bij stoplichten of langzaam rijden omdat de verkeerssituatie wat onduidelijk is.

      • ja dat scheelt. Mijn route is hoofdzakelijk langs de Rijn. Naar verhouding neemt het stuk door de stad veel tijd.

        Ik fiets niet snel, heb geen goede fiets en ben zeker op de terugweg moe. En het gaat best op en neer langs die uiterwaarden, steeds moet ik weer een berg op.

        Dus: soms ga ik met de bus, maar dat is maar een kwartiertje tijdwinst!! vanwege het overstappen op dat uiterst ongezellige station in Arnhem.