Haal ik de vijf kilo gewichtsverlies voor 1 juli?

Mijn gewicht gaat langzaam maar zeker naar beneden. Op 1 mei zijn we begonnen en op 1 juli moet ik 5 kilo afgevallen zijn, volgens onze weddenschap. Ik moet nog 1,2 kg. Intussen begint het wel een beetje spannend te worden, vind ik! De afgelopen week raakte ik ongeveer 1 ons per dag kwijt, dus als het goed gaat, zou ik zo die 1,2 kg nog wel kwijt raken voor het 1 juli is; maar stel je nou eens voor dat het een keertje nog wat langzamer gaat?

Het blijft dus nog een beetje spannend; en daarmee is het een goede motivatie om toch nog maar netjes door te gaan.

Ik had gehoopt dat al dat fietsen nog wat meer zou doen voor mijn gewicht, maar misschien ben ik wel even wat spiertjes op aan het bouwen, dat ik van die mooie Hollandsche fietskuiten krijg, zeg maar. Op een gegeven moment moet al die spiermassa die dan ook nog eens in beweging wordt gezet met het gefiets toch ook weer wel wat gewichtsverlies op gaan leveren. En hopelijk vóór 1 juli aub!

Mijn vriend… Heeft zijn streefgewicht gehaald! Zijn belangrijkste doel is nu wel om onder dit gewicht te blijven tot 1 juli, want 1 juli is echt de dag die telt. Hij is trouwens van plan om tegen die tijd nog wat meer gewicht verloren te hebben.

PS. Vandaag een dagje wandelen op de Veluwe, dat zal ze leren, die laatste onsjes!

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Haal ik de vijf kilo gewichtsverlies voor 1 juli?

  1. Willemien

    Spiermassa weegt meer dan vetmassa.

  2. Ineke

    5 kilo voor 1 juli is niet realistisch. Als je zo snel afvalt zitten die kilo’s er later heel snel weer aan en vaak met wat extra’s. Dat crashdieeten niet werken lijkt me zo langzamerhand wel bekend…