Waarom-bemoei-ik-me-er-ook-mee

Ik ben op mijn werk een beetje sukkelig bezig geweest. Iemand zijn computer deed het niet zo goed. Ze zijn allemaal niet zo goed met computers. De computerhelpdienst van het bedrijf reageert erg traag op verzoeken om hulp, en toen vorige week iemand van hen langskwam om een collega te helpen die die dag vrij was, is die systeembeheer-meneer gewoon weer weggegaan en kreeg die collega een geautomatiseerd mailtje dat haar klacht opgelost was, terwijl er dus niets gedaan was.

In het land der blinden is eenoog koning, en ik dacht: ik los dat wel even op, het is vast een probleem met Windows Updates, of met een virus (ze scannen hun computer nóóit). En dát had ik nou even niet moeten doen. Kort samengevat: ik heb Windows inderdaad weer helemaal up to date weten te krijgen, maar nu doet een ander programma het niet meer, om voor mij raadselachtige redenen. En dat neemt mijn collega me, terecht denk ik, niet in dank af.

Schoenmaker blijf bij je leest. Ik zal het weer eens proberen te onthouden… En dat ik me misschien niet moet bemoeien met andermans problemen als er ook een officiële instantie is die die problemen werkelijk op zou moeten lossen.

Vandaag de eerste dag na dit fiasco dat ik er weer werk. Ik hoop dat ze niet al te kwaad meer is. En dat ze snel hulp krijgt van de officiële computermeneer.

Advertenties

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Waarom-bemoei-ik-me-er-ook-mee

  1. Ernie

    Een reden dat andere programma’s plots niet meer werken; de windows versie is te ‘modern’ voor dat programma. Heb ik ook een keer meegemaakt (het internetbankieren van de bank werkte toen niet meer – zucht helpdesc bellen – op hun advies ‘oude’ versie er weer opzetten) Soms m
    Soms

  2. kniepertie

    ouwch…’k duim voor je 😉
    groet

  3. Toch niet zo aardig van je collega om boos te zijn. Je probeerde immers alleen maar te helpen?!

  4. Oei 😉 Het is inderdaad naar als een ict-afdeling langzaam is, maar vaak is het op het werk inderdaad handiger om hen gewoon in te schakelen. Al had ik het waarschijnlijk ook zelf gaan proberen.

    Mijn vriend (die is systeembeheerder) noemt ‘ons soort mensen’ wel eens zuchtend ‘tweedegraadsgebruikers’. Je hebt de mensen zoals blijkbaar jouw collega’s, en veel mensen op zijn werk, die weten hoe het programma waarmee ze werken werkt, ongeveer, en verder niets. Dan mensen zoals wij die er meer vanaf weten, maar als we zo echt wat willen doen wel eens meer kwaad doen dan goed, omdat we er dan nét niet genoeg van af weten haha.