Nieuwe laptop nodig

Ik heb een nieuwe laptop nodig, binnenkort. De oude heeft intussen teveel nadelen: hij valt langzaam uit elkaar (letterlijk, één van de twee hengseltjes is stuk, de andere doet het nog), hij is al een jaar heel traag en hangt regelmatig helemaal vast, en de letter “f”, de spatiebalk en de linker muisknop doen het af en toe wel en af en toe niet. De oplader was trouwens ook al stuk, maar daar heb ik nog een keer een nieuwe van gekocht.

Gelukkig zit er genoeg geld in mijn spaarpotje, al heb ik besloten toch even te wachten tot mijn nieuwe salaris binnen is. En ik ben heel blij met vriendlief die een halve computer-expert is, en die mij dus kan uitleggen welke opties ik nodig heb, en welke ik rustig links kan laten liggen. Zo ga ik er bijvoorbeeld nooit supersnelle spellen op spelen, dus heb ik geen superblitse videokaart nodig of enorm veel werkgeheugen. En waarom betalen voor iets wat je toch niet gebruikt, niet?

Over een goede week komt mijn salaris binnen, en dan ga ik er echt eens rustig voor zitten met hem, hij gebruikt een bepaalde website, tweakers.net, om te kijken elk modellen geschikt en goedkoop zijn. En gelukkig kan ik er dus ook nog even een paar nachtjes over slapen. Het is toch een grote uitgave. Maar hopelijk gaat die nieuwe laptop dan weer jaren mee en kies ik deze keer ook een beter exemplaar dat minder snel last krijgt van ouderdomskwaaltjes. En misschien koop ik er meteen maar een tweede oplader bij, die dingen schijnen wel vaker stuk te gaan en kunnen natuurlijk ook eens zoek raken.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Nieuwe laptop nodig

  1. Nadasurf

    Beetje videokaart is nooit weg i.v.m. tv/dvd kijken zelfde geld voor werk geheugen, een laptop loopt met de jaren gewoon vol.

    • Ik heb tot nu toe nooit tv/dvd gekeken op mijn laptop en denk niet dat ik dat de komend jaren wel ga doen.

      Ik ga zeker niet de slechtste versies kopen van de videokaart of het werkgeheugen, en ik probeer inderdaad “op de groei” te kopen, maar ik hoef dus ook geen top-versies voor hoge prijzen.