Batterij opgeladen

Gisteren een dagje vrij en dus even mijn batterij opgeladen. Deze keer ben ik naar mijn broer en neefje geweest. Het mannetje is een half jaar oud en mijn broer had zijn papadag.

Hij was het toch maar papadag gaan noemen in de wandelgangen, zei hij, ook al had hij zelf een hekel aan die naam, want sind hij een half jaar geleden vader werd, is elke dag papadag, vindt hij. Maar als hij collega’s of klanten vertelde dat hij op donderdag vrij had, keken ze ‘m raar aan. Als hij dan zei “Ja, papadag” leken ze het ineens wat meer te snappen en accepteren.

In de zakenwereld waarin hij werkt, is parttime werken dus raar, behalve misschien als je er één dagje in de week tussenuit knijpt om voor je kind of kinderen te zorgen.

Ik ben blij dat het in mijn bedrijfstak al wat normaler is om parttime te werken, of je dat nou doet om je huishouden en gezin aandacht te kunnen geven, of gewoon omdat je naast je werk ook nog andere dingen graag doet. Vandaag krijgen ze weer een goede aan me, op het werk, onder andere door de leuke dag gisteren.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Batterij opgeladen

  1. Ja, die papadag begrijpen we hier ook niet, vriend geniet elke dag van onze kleine man, maar die term hè?! Pfff 😉

  2. Ik krijg ook altijd een beetje kromme tenen van het woord papadag. Maar het is blijkbaar behoorlijk ingeburgerd, en dan kun je er niet meer om heen!

    • Ik vraag me af hoe het met “mamadag” zit? Zou je dat kunnen zeggen, als vrouw, als je parttime werkt om ook voor je kinderen te kunnen zorgen? “Sorry jongens, morgen ben ik er niet. Mamadag hè?” ?

  3. immy

    Ook zo’n leuke, als ik ergens alleen ben: “Oh, past je man op de kinderen?” Nee, mijn man past niet op zijn kinderen, hij zorgt voor ze. Oppassen doet een buurmeisje…

  4. Thea

    Onze kinderen zijn in 1974 en 1978 geboren. Je kunt wel nagaan hoe er in die tijd op gereageerd werd toen mijn man part-time ging werken!