Onnodige verspilling

Lijstje van onnodige verspilling door luiheid:

  • Het dopje van de tandpasta niet terug erop draaien
  • Boterhammen uit een zak brood pakken en vervolgens de zak niet weer dichtmaken
  • Het licht laten branden in kamers die je verlaat
  • Brood gekocht hebben zodat je boterhammen voor de lunch kunt smeren, en dat dan niet doen en alsnog lunch (moeten) kopen
  • Een drankje voor jezelf inschenken en het dan niet helemaal opdrinken
  • Als het schemert, het lampje van je fiets niet aanzetten omdat je geen zin hebt om je te bukken, en dan een boete (of ongeluk) krijgen
  • Een abonnement niet op tijd opzeggen waardoor je er weer voor een jaar aan vastzit
  • Een portie eten die over is niet in een bakje doen voor in de koelkast of diepvries

Dir zijn dingen die mijn vriend of ik ooit gedaan hebben of nog wel eens doen. Kennen jullie nog meer voorbeelden?

13 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

13 Reacties op “Onnodige verspilling

  1. Ernie

    -Een krop andijvie kopen en vervolgens geen zin in stimpstamp te hebben (lees voor andijvie – iedere groente die je aankoopt)
    -Een gratis filmkaartje krijgen en niet gebruiken (geen tijd)
    -kleding vergeten te /te laat ruilen (nu zit je met iets dat te klein is)
    -kortingbonnen vergeten bij je aankoop

    Ach we zijn allemaal mensen……….

  2. KK

    Ik moet zeggen dat ik nog maar weinig van het hierboven beschrevene doe. Maar ik consuminder dan ook al mijn hele leven en heb momenteel 3 studerende kinderen die ons 1700 euro per maand kosten..

    Ik keek van de week nog even na waar we nog op zouden kunnen besparen. en kwam uit op drank en op de doorlopende reisverzekering. Toen wist ik ook weer waarom we die ooit genomen hadden: steeds weer die poliskosten bij losse tijdelijke verzekering afsluiten. Ik heb dat opgelost door de dekking voor bagage nog verder omlaag te brengen en daar nog wat korting voor te krijgen. We hebben nooit nieuwe spullen mee op vakantie, allemaal jaren oude spullen waar je alleen de dagwaarde voor krijgt. Op de dekking voor ziektekosten en berging en repatriëring stoffelijk overschot bezuinig ik liever niet.

  3. vergeten om de cd speler uit te zetten als de muziek is afgelopen en we gaan naar bed…
    liever naar die wat duurdere winkel bij mij om de hoek gaan dan naar de aldi of de lidl verderop.
    nooit met het openbaar vervoer gaan omdat ik er zo’n ontzettende hekel aan heb
    mijn boeken niet op tijd terugbrengen bij de bieb en dus…boete
    tweedehands boeken kopen op mp met het idee dat ik ze na het lezen daar ook weer opnieuw verkoop maar geen zin hebben in die rompslomp als het erop aan komt. (pff verpakken, naar postkantoortje, in rij staan ect ect)
    …en soms heb ik er ook even zo geen zin in om me over die dingen druk te maken inplaats van de koe bij de horens te vatten dat ik ze maar gewoon van mijzelf accepteer….

  4. Neem een week een kijkje bij iemand met een puber (zoals hier) en dan kun je twee pagina’s vol schrijven……Heel herkenbaar, en soms maak ik me er zelf ook aan schuldig dat de TV beneden aanstaat en ikzelf naar boven loop.

  5. Johmar

    vergeten de kassabon te controleren en dan aan het eind van de dag er achter komen dat je voor 2 broden betaald hebt a 2,39 per stuk en er maar een gekocht had.durf dan niet meer terug te gaan om mijn geld terug te vragen.

  6. Thea

    ’n Tube tandpasta, handencreme, voetencreme weggooien (als leeg zijnde) zonder de tube doorgeknipt te hebben ( er zit dan nl. nog veel in)
    Boodschappentas vergeten zodat je een (plastic) tasje moet kopen
    Sokken met gaten weggooien ipv stoppen

  7. Willemien

    Is er ook nodige verspilling dan?

    • Je doet me nadenken! Misschien geen “nodige” verspilling, maar ik denk dat het tegenovergestelde van onnodige verspilling iets is als verspilling die niet te voorzien, niet te voorkomen, of onvermijdelijk is.

  8. Johmar

    wat ik ook wel doe is dingen verdunnen met water zoals wasmiddel, mijn dochter van 25 doet zelf haar was ,maar denkt dat je echt veel wasmiddel moet gebruiken om de was schoon te krijgen, ze heeft nog nooit gemerkt dat ik het middel verdun en doet nu veel langer met wasmiddel, ze betaalt dat overigens wel zelf, want ze wil ook perse een A -merk gebruiken.

    • Git

      Maar als ze niet weet dat je het verdund, hoe gaat ze dan ooit inzien dat zoveel wasmiddel gebruiken niet nodig is?
      Git

  9. Theewater aanzetten en vervolgens vergeten om thee te zetten 😉

  10. Ineke

    Thuis komen uit je werk en merken dat het ganglicht de hele dag gebrand heeft. 🙂

  11. peggy-sue

    te lang treuzelen in de stad en dan een extra uur parkeergarage moeten betalen omdat je 5 minuten te laat terug bent. Belachelijk misschien, maar dat had ik deze week en ik had me daar de pest in mezelf voor die 1,60 euro teveel…