Weddenschap: gehaald

Hoera! Ik stond net op de weegschaal, en sinds 1 mei is er nu echt vijf kilo af, en dat was de weddenschap. Vijf kilo en twee ons is er trouwens af. Pff, wat ben ik blij dat ik het gehaald heb! (Ik ga er ook vanuit dat ik dit gewicht vol zal weten te houden tot 1 juli, officiële einddag van onze weddenschap). Vriend moet nog zes ons, dat zou in principe ook nog haalbaar moeten zijn, maar dan moet hij wel zijn best blijven doen.

Ik merk dat mijn broeken weer losser zitten en dat is fijn. Van de week heb ik één oude broek weggegooid omdat de stof begon te slijten (van die elastische stof, en dat je dan kleine witte elastiekjes krijgt die losspringen en uitsteken). Leuk dat ik, als ik een nieuwe broek ga kopen, een maatje kleiner mag gaan uitzoeken!

We hebben deze maand 130 euro over van ons boodschappenbudget. Dat komt zeker ook doordat we minder eten en minder snoep kopen. Het geld gaat op de spaarrekening, wie weet kunnen we later met het uitgespaarde geld bijvoorbeeld een deel van een vakantie betalen of een huishoudapparaat vervangen of iets dergelijks.

Er mogen ook nog wel wat kilo’s vanaf. In de komende twee maanden willen we allebei vier kilo kwijtraken. Niet meer vijf, want we vermoeden dat het in het begin harder gaat dan later. Vier kilo moet kunnen, denken we. Moeten we er weer een weddenschap van maken, om geld? Het motiveerde wél, weten dat het je letterlijk duur komt te staan als je uit de band springt. We kijken nog wel…

8 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

8 Reacties op “Weddenschap: gehaald

  1. Ernie

    5 kilo is 1 maat. Ga zo door!

  2. Knap, hoor! Gefeliciteerd!

  3. Lot

    Gefeliciteerd met je behaalde success en het doorzetten de komende 2 maanden.

  4. Goed zeg wat zal je je blij voelen!! Ga zo door!

  5. Elke euro telt

    Die stok achter de deur zou ik wel aanhouden het motiveert wel
    om door te gaan .
    Ik vind het een leuk idee om te doen. Ik wil graag 5 kilo
    kwijt, omdat wij moeten bezuinigen kun je ook een briefje maken met
    iets in het vooruitzicht.

  6. Boukje

    Wta goed!! Denk dat ik dit ook maar met mijn vriend af moet spreken, want het gaat niet echt hard bij mij haha.. Goed van jullie samen!

  7. Vrolijke VRek

    Hallo Spaarolifantje,

    Ik ben benieuwd of het nog is gelukt om het vol te houden tot 1 juli? en hoe is het met je vriend afgelopen?

    Vrolijke Vrek

    • Hoi Vrolijke Vrek, ja, we hebben het allebei volgehouden en gehaald! We zijn nu ook alweer met de volgende ronde begonnen, want er moest nog meer af. Ook dat gaat goed.