Leuk om even te zien…

Mijn nettowaarde (bezittingen min schulden) heeft een nieuw rond getal gepasseerd: Dankzij het salaris van afgelopen maandag bezat ik even iets meer dan 40.000 euro. Cool (*zet zonnebril op*). Helaas voor mij, moeten er ook weer dingen betaald worden, zoals mijn bijdrage in de woonkosten en de boodschappen. Dus ik ga de komende maand zeker weer onder dat bedrag zakken; maar volgende maand kom ik er weer boven en dan blijf ik er misschien ook boven.

Voor iemand die een aantal jaren geleden zo rond de 0 euro schommelde, is dit een hele verandering en verbetering. En het is zo gekomen door “gewoon” wat zuiniger te zijn en na te denken over uitgaven.

Toen ik het maandag trots aan mijn vriend meldde, begon hij wel meteen over “dat het nu wel eens tijd was om mezelf iets te gunnen” – met andere woorden een dure vakantie of iets dergelijks. Hij vindt mij blijkbaar een beetje te zuinig soms. Maar ik wil eigenlijk gewoon doorgaan, want het gaat best lekker zo. En mijn inkomen is niet superveilig, dus wie weet wordt het ooit moeilijker om geld over te houden. Dus voorlopig spaar ik lekker door; op naar de €50.000!

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Leuk om even te zien…

  1. Vlijtig met zuinigheid

    Super van jou. En dat op een paar jaar tijd bereikt. Je kunt er alleen maar trots op zijn. Ik zit ook zo in elkaar. Zit je net boven een bepaald bedrag maar moet je nog van alles betalen. Zo schommelt dat dan even totdat het moment komt dat je erboven blijft. Weer een overwinning en op naar de volgende.

  2. Johmar

    hmm , zomaar op internet melden wat je bezit, ik durf dat niet aan , je weet tenslotte niet wie er allemaal meekijken.

  3. Supergoed! Onze netto waarde heb ik nooit berekend. Als ik dat zou doen zou ik niet weten wat ik nu voor waarde voor de woning zou moeten aanhouden. De WOZ is gedaald, er staat er een te koop hier voor een normale prijs, maar als we de berichten moeten geloven zou het 21% onder 2008 zitten….

  4. Git

    Supercool!

    Ik ben net begonnen met consuminderen, moet zeggen dat zuinig leven wel een leerproces is! Je valt snel in de valkuil “uitgeven”. Wordt vast beter, toch?