Een nieuw huis?

Ik beken. Wij zijn scheefwoners. Als gezonde jonge tweeverdieners hadden we al lang uit dit volksbuurtje weg moeten zijn en moeten zuchten onder de lasten van een hypotheek van €400.000 en 100 vierkante meter tuinonderhoud elk weekend.

Dat het anders gelopen is, komt doordat ik na mijn afstuderen her en der gewoond heb, en vanwege de te korte verblijftijden nergens aan kopen toekwam; en doordat mijn vriend eerst lang studeerde, daarna dit starterswoninkje kocht en daar nog pas een paar jaar woonde toen ik erbij kwam. Misschien speelt ook mee dat het echt een leuk huis(je) is op een handige lokatie, dat wij ons relatief weinig aantrekken van “hoe het hoort”, en dat verkopen niet meevalt tegenwoordig (er staan drie huizen te koop in onze kleine straat).

Recent hadden we toch weer een discussie over “later”. “Later” willen we toch graag een iets groter huis, met meer lichtinval en een béétje tuin. Niet teveel tuin, aangezien we liever iets anders doen met ons weekend 🙂 . We zullen nog wel een hoop uit moeten zoeken tegen die tijd, zoals of we wel weer een hypotheek kunnen krijgen, ik met mijn nulurencontract en hij met z’n eigen bedrijfje met zeer wisselende inkomsten. Misschien helpt het als we dan ook wat eigen geld in kunnen brengen, mijn vriend van overwaarde van dit huis, en ik van de spaarrekening. Misschien heb ik tegen die tijd ook wel gewoon een vast contract, ook dat is iets waar ik toch naartoe probeer te werken.

Kortom, iets om naar uit te kijken 🙂 . En tot die tijd hebben we lekker nog even de tijd om wat geld te sparen, zodat we straks misschien wel in een mooi huis wonen op een goede lokatie, maar dan toch met een betaalbare hypotheek.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Een nieuw huis?

  1. Foei :)… laat de minister het maar niet horen,
    ssst, wij wonen ook in een hoek van 45graden,
    groet

  2. c

    Scheefwonen geldt alleen voor huurwoningen. Dat komt omdat de huren met maatschappelijk geld worden gesubsidieerd/laag gehouden. Dus als eigenaar van een koophuis ben je onschuldig 🙂

    c.

  3. Ineke

    Blijf toch lekker in dat kleine huisje, geen gedoe mat zware lasten en veel moeten werken. 🙂