Bankkosten…

Oef. Ik zat net te kijken bij deposito’s van knab, omdat die de hoogste rente hadden op korter lopende deposito’s volgens de website vanspaarbankveranderen. Staat er op de website van deze bank “nu tijdelijk helemaal gratis”. Ik denk: hoezo helemaal gratis? Spaarrekeningen en deposito’s zijn toch altijd gratis? Maar nee, vanaf  1 januari wordt er 15 euro per maand gerekend aan “fees”! Ik wilde een eurootje of 2000 wegzetten, maar dan zou de jaarlijkse rente van ca. 40 euro nog niet eens de kosten dekken. Snel weggeklikt, dus.

De kosten van €15 per maand blijken wel een heel “pakket” op te leveren, bijvoorbeeld ook een betaalrekening en pasje. Maar voor mij is dat echt niet de moeite waard.

Met momenteel twee betaalrekeningen bij twee verschillende banken (historisch zo gegroeid) bedragen mijn huidige maandkosten hiervoor €2,75. Daarnaast heb ik een credit card met omgerekend €1,75 aan kosten per maand (wordt per jaar afgeschreven). Dus €4,50 per maand aan kosten om te kunnen bankieren (inclusief het eventuele gebruik van een credit card). Dat vind ik méér dan genoeg!

Wat zijn jullie kosten?

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Bankkosten…

  1. Nina

    Al mijn bankactiviteiten zijn gratis! Ik ben bij Argenta voor een spaar- en zichtrekening (België) en zij geven gratis rekeningen, je kan aan alle geldautomaten van verschillende banken gratis geld afhalen, je kan gratis een visakaart krijgen enz.
    Er zijn ook wel nadelen aan zo een relatief kleine bank: er zijn weinig kantoren, het internetbankieren gebeurt niet via zo een hippe site maar via een eenvoudige website, ik denk dat je niet onder 0 kan gaan met je betaalrekening, (maar dat probeer ik nooit dus weet ik niet zeker). Maar die nadelen wegen niet op tegen het grote voordeel dat het gratis is! Ze scoren ook niet zo slecht op het vlak van ethisch bankieren.
    Ik heb nog een tweede spaarrekening bij Moneyou, ook gratis.