Kort douchen

Vandaag was de dag dat ik wat langer moest douchen, want mijn haar moest weer een keertje gewassen. Dat doe ik niet elke dag, want dat is echt niet nodig. Het ziet er zelfs beter uit op de tweede en derde dag na wassen. 

Maar meestal “ren” ik in minder dan vijf minuten door de douche heen. En ik denk dat dat vele voordelen heeft:

– minder waterverbruik

– minder energieverbruik voor het opwarmen van het water

– het is beter voor mijn huid, die snel de neiging heeft om te droog te worden

– hoe sneller, hoe eerder ik weer met echt leuke dingen bezig kan zijn (ik vind douchen niet heel leuk).

 

PS. Als douchen echt een hoogtepunt van je dag is, en je kunt de water- en energierekening gewoon betalen: ga lekker je gang!

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Kort douchen

  1. Ik hou ook niet echt van douchen en doe het daarom ook maar 1-2 keer per week. De rest van de dagen gewoon met een washandje even snel. Mijn haren was ik ook nog maar 1x per week en ziet er daardoor stukken beter uit.
    Ik ben het helemaal met je eens dat het beter is voor haar en huid! En inderdaad ook nog goedkoper en beter voor het milieu!

  2. Ik heb behoorlijk lang krullend haar wat een ramp is om te wassen.
    Als ik shampoo in mijn haar doe zet ik de kraan uit en ook als de cremespoeling moet intrekken zet ik de kraan uit.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/07/08/moestuin-maandag-9

  3. Johmar

    water besparen doe je niet echt voor het geld ,tenminste ik niet want zoveel kost water niet ,zeker niet als je het vergelijkt met stroom en gas, ik bespaar op water, omdat wij drinkwater verspillen door het te gebruiken voor de was, het doorspoelen van het toilet, schoonmaken en dergelijke. ik ben van mening dat je daar spaarzaam mee om moet gaan . ik zet dan ook altijd een bak onder de douche tijdens het douchen en gebruik dat water om mijn toilet mee door te spoelen , een wasje in de week te zetten en mijn tuintje mee te besproeien.