De NS voordeelurenkaart: extra voordeel in de zomer

Het duurde even voor ik het doorhad. Ik kijk bij het uitchecken wel naar de prijs van de reis en ik dacht wel: goh, goedkoop; maar het drong eerst nog niet helemaal tot me door. Vanmorgen wel: oh ja, ik heb nu ook voordeel voor 9 uur ’s ochtends!

In ieder geval met de ouderwetse voordeelurenkaart (die helaas niet meer nieuw aan te schaffen is) heb je in juli en augustus ook 40% korting als je treinreis bij de NS al voor 9 uur ’s ochtends is. Ik weet niet hoe het met de nieuwere kortingskaarten zit. (Heeft iemand anders die, en wat is de ervaring?).

De website van de NS bevat hier geen informatie over, zouden ze niet willen dat je het weet? Dat is ook een beetje raar, misschien zouden ze juist meer klanten trekken als die weten dat er op extra tijden korting te krijgen is. Ze lijken op een kledingzaak die uitverkoop heeft, maar daar in alle talen over zwijgt, zodat mensen maar vooral niet komen kopen…

Update 22 juli: dankzij Martin de superspeurder is de pagina op de NS website gevonden waar inderdaad staat dat je in juli en augustus ook al vóór 9 uur ’s ochtends met korting kunt reizen met de voordeelurenkaart: http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/voordeelurenabonnement.html .

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “De NS voordeelurenkaart: extra voordeel in de zomer

  1. o ja bedankt dat je me helpt herinneren. Ik heb ook zo’n oude voordeelurenkaart, nog altijd de beste naar mijn mening.

  2. Willemien

    De nieuwe is in mijn situatie veel beter. Hij is a. 10 euro goedkoper, b. ik krijg er een gratis kidsvrij abbo bij, waardoor mijn dochter nu gratis reist. Ook als ze niet met mij reist maar met een andere volwassene.
    De beperking in de avondspits is er in de praktijk niet. Als je voor 16:00 incheckt reis je gewoon met korting. En meestal reis ik of voor 16:00 of na 19:00 want in die tussen tijd eet ik.
    En voor 9:00 reis ik toch al niet, want dat vind ik veel te vroeg in mijn vrije tijd.

  3. Martin

    De geldigheid in de zomer voor 09:00 uur van de voordeelurenkaart is moeilijk te vinden, maar staat nog steeds op de site van NS. Ik weet niet of ik hier een link kan plakken, maar hier komt hij: http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/voordeelurenabonnement.html
    Toen ik met Google op zoek ging naar die pagina, kwam ik eerst hier terecht, bij Spaarolifantje. Dat geeft wel aan hoe goed de NS deze informatie verstopt.