Middagje Leiden

Eergisteren had ik een middagje vrij in Leiden. Ik genoot gratis van het zonnetje in het gras bij de burcht, en daarna las ik een boek in de naast de burcht gelegen bibliotheek (ook gratis, dus; je hoeft je alleen maar een beetje te gedragen en dan ben je welkom). Maar daarnaast ging ik ook winkelen en kocht wat kleren: een paar korte broeken, een t-shirt. Ik had ze nodig, maar ik merkte ook weer hoe snel ik geld uitgeef als ik eenmaal in de uitgeef-stand sta. Ik had bijna een broek gekocht die eigenlijk niet zo mooi was, alleen omdat-ie maar vijftien euro kostte; en ik had bijna een andere te dure broek gekocht (die dus wel mooi was maar echt te duur).

Uiteindelijk heb ik gekocht: een korte broek, een korte rok, een driekwart zomerbroek en een t-shirt. Totale kosten: 32,75 euro. En nu kan ik echt wel de rest van de zomer vooruit met wat ik in mijn kledingkast heb. Hoef ik daar niet meer voor de stad in 🙂

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Middagje Leiden

  1. Dat heb ik vaak ook: als de rem er dan eenmaal af is, dan ga je al snel meer geld uitgeven…

  2. Johmar

    oh wat klinkt dat weer herkenbaar, ik ging gisteren 2 t shirtjes in de aanbieding kopen om op mijn werk te dragen en toen zag ik in diezelfde winkel van die handige luchtbedden die je niet op hoeft te pompen met 20% korting en voor ik het wist liep ik er bijna mee naar de kassa, gelukkig kwam ik net op tijd tot bezinning en legde het luchtbed weer terug, want we hebben voor noodgevallen al een extra luchtbed, alleen die moet je wel zelf oppompen ,nou en , hoe vaak gebruik je zon ding .vind het dan wel weer stoer van mezelf dat ik net op tijd tot bezinning kwam.