De wisseling van merkartikel naar eigen merk bevalt goed…

Ik ontbijt meestal met brinta (en ik geloof niet dat ik de enige volwassene ben die dat doet; al dacht ik vroeger dat het iets voor kleine kinderen was?); en sinds een paar jaar voegde ik daar een bepaald merk cornflakes aan toe dat zou helpen om af te vallen. Dat toevoegen van die cornflakes doe ik, zodat mijn ontbijt lekker een beetje knispert en knappert. Plus cornflakes die helpen met afvallen, wat wil ik nog meer? (Niet dat het ooit hielp, als ik tenminste mezelf niet ook de rest van de dag een beetje in toom hield, maar goed).

Nu is recent het recept van dit merk veranderd, waardoor ik het veel minder lekker vind. Het is vast gezonder geworden, want er zitten nu meer volkoren granen in, staat er op het pak. Maar tja, lekker, dat was toch ook wel een belangrijke vereiste voor mij. Daarom nu gewisseld van Speciaal Merk Cornflakes naar cornflakes van het eigen merk van de supermarkt. Ik krijg nu grofweg drie keer zoveel cornflakes voor evenveel geld, en het smaakt… net zo lekker als de speciale cornflakes van vroeger en lekkerder dan die van nu.

Enige nadeel is dat de nieuwe verpakking ongeveer vier keer zo groot is als de oude, zodat ik nu meer ruimte in mijn keukenkast er voor in moet ruimen. Maar ik denk dat dat ik dat nadeel wel overleef.

Dus hoezee, de kosten van mijn ontbijt zijn weer met enkele centen gedaald, en het is ook nog lekkerder geworden 🙂

(En trouwens, de eigen-merk-brinta van mijn supermarkt vind ik dan juist weer helemaal niet zo lekker, dus daar wil ik dan weer wel per sé het merkartikel van – en gelukkig heb ik genoeg geld om af en toe voor de duurdere lekkerdere optie van iets te kunnen kiezen).

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “De wisseling van merkartikel naar eigen merk bevalt goed…

  1. Johmar

    ik gebruik i.p.v. brinta gewone havermout die ik zelf maal met de koffie molen ook dat scheelt enorm veel in de kosten ,verder gebruik ik ook steeds vaker huismerken meestal een kwestie van gewenning ,al moet ik bekennen dat ik sommige dingen in een goedkopere versie echt niet lekker vind zoals bijvoorbeeld heinz sandwich spread of de ketchup van heinz, maar die eten we niet zo vaak dus erg veel besparing levert een switch daar niet op

    • Gelukkig ben ik (en ben jij) wel zo ‘rijk’ dat we niet per se het allergoedkoopste hoeven te kopen, als dat echt niet lekker is! We boffen maar dat we af en toe onszelf kunnen verwennen met de duurdere variant, als we die echt lekkerder vinden.

      • Johmar

        af en toe de duurdere variant kunnen kopen kan bij mij omdat ik erg zuinig leef en bijvoorbeeld regelmatig een vleesloze dag in las en het gebruik van huismerken, het blijft een kwestie van keuzes maken als je van een minimuminkomen leeft.

  2. Willemien

    Jij houd jezelf lekker voor de gek. Als je iets toevoegd aan je brinta om af te vallen moet je de brinta natuurlijk ook wel weg laten, anders krijg je alleen maar meer calorieen binnen. ☺

  3. Wat een aangename ontdekking om te doen! Soms maken ze een product inderdaad minder lekker met al die ‘verbeteringen’.

    • Inderdaad. Idem dito voor een bepaald soort oplossoepje. Eerst loste het lekker op en smaakte het ook lekker hartig. Nu, met vernieuwd recept, moet je als een gek gaan roeren om te voorkomen dat het gaat klonteren (want als het gaat klonteren krijg je het nooit meer goed); en smaakt het ook nog eens minder lekker. Jammer, jammer…