Goed voornemen: goedkope augustus

Na alle extra uitgaven van de afgelopen tijd wordt het hoog tijd om de broekriem weer eens aan te trekken. Gisteren, op 1 augustus, “goed” begonnen door voor 13 euro uit te geven aan zonnebrandcrème (9 euro, vergeten mee te nemen van huis) en snoep (tja… nergens voor nodig natuurlijk).

Dat moet anders! Het worden nog twee drukke werkweken tot aan de vakantie, maar verdorie, het moet toch eigenlijk kunnen om het zo te plannen dat ik niet veel geld hoef uit te geven? Toch weer vaker thuis al stilstaan bij de dingen die ik eventueel nodig zou kunnen hebben (zoals die zonnebrandcrème, en op andere dagen natuurlijk juist weer de paraplu) en ook dingen die ik zeker nodig ga hebben als ik wat langer wegblijf van huis, zoals eten (en een boek, om wat te lezen in het openbaar vervoer).

Er is thuis ook meer dan genoeg entertainment te vinden, er liggen nog vele dvds te wachten op mijn aandacht en ook computerspelletjes zijn er meer dan genoeg.

Nou, kijken of het enigszins gaat lukken? Oh ja, wel morgen langs de fietsenmaker voor een nieuwe buitenband achter, want ik pompte die band vanmiddag op en ineens viel het me op dat het profiel er bijna helemaal afgesleten is. Best knap van mij, vind ik, mijn fietsband verslijten – geeft toch aan dat ik zo nu en dan wel fiets.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Goed voornemen: goedkope augustus

  1. Dat is inderdaad een flinke uitgavepost voor de zonnebrand.
    Maar wel een goed voornemen! Kan je niet een soort “no-spending” maand van augustus maken? Dat je alleen eten koopt en verder niks? Dat zal je wellicht motiveren.
    En verder, goede voorbereiding is belangrijk. Nooit gehaast vertrekken, altijd even een moment nemen om te bedenken wat je gaat doen en wat je nodig gaat hebben.
    Succes met je voornemen!