Dure juli…

Budget juli

Ja ja, het was een dure maand, juli… Het cadeautje voor mijn ouders was een klein beetje duurder dan verwacht, en dan staat er ook nog een bedrag van zo’n 400 euro open hiervoor! Dat wordt waarschijnlijk in augustus betaald. (Hier een uitgebreid verslag over deze kostenpost).

De uitgaven voor de vakantie (over twee weken, hoera!) moest ik eerder doen dan verwacht, en bovendien viel het ook wat duurder uit. Dat het duurder uitviel, komt omdat we ook een ander, bevriend, gezin mee gaan nemen op vakantie en we dus een grotere bungalow hebben gehuurd. Wij betalen de huur omdat zij dat niet kunnen. Zij gaan ook af en toe boodschappen doen, en koken (top!). Voor wat betreft de vakantie is vermaak en eten en drinken nog niet betaald, maar hopelijk kan dat grotendeels uit het huishoudbudget, aangezien we meestal zelf gaan koken en aangezien we de afgelopen maanden wat over hebben gehouden van het huishoudbudget en we dus 200 euro extra hebben.

In de onverwachte uitgaven zitten vooral veel uitgaven voor uit eten, uit eten en snel iets eetbaars kopen onderweg. Daar moet ik toch weer eens wat meer aandacht aan besteden. Aangezien ik augustus al uitgeroepen heb tot “goedkope augustus” gaat dat dus duidelijk deze maand een aandachtspuntje worden.

Ik hoop van harte dat verdere grote uitgaven de komende maanden niet meer voorkomen. Ik verwacht niets meer, maar soms heb je natuurlijk onverwachte uitgaven.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Dure juli…

  1. Je hebt in ieder geval een duidelijk overzicht van waar het geld heengaat, dat is belangrijk.
    En wat lief dat jullie een bevriend gezin meenemen op vakantie! Super!