Salarisfoutje in mijn voordeel – nog ruim honderd euro tegoed

Hiep hoi. Maandag en dinsdag de tijd genomen om uit te zoeken, of mijn salaris van afgelopen maand klopte. Toen het binnenkwam, schreef ik al, dat het bedrag me een beetje tegenviel voor het aantal uren dat ik gewerkt had. Een grove berekening van aantal uren keer netto uurloon had me doen hopen op zo’n 300 euro’s meer.

Zaterdag lag het loonstrookje in de brievenbus en kon ik gaan kijken of ik het aantal uren vond kloppen. Nou, na wat geblader in mijn agenda zag ik dat ik 6,5 uur meer gewerkt had, dan wat ik betaald had gekregen. Ik heb een vriendelijk mailtje gestuurd naar de salarisadministratie en net mailde de mevrouw van de salarisadministratie terug dat ze gevonden had welke 6,5 uur ze had vergeten te administreren. Volgende maand krijg ik dus 6,5 uur extra betaald.

Het is niet de 300 euro waar ik op gehoopt had, maar het is in ieder geval ruim 100 euro die ik nog tegoed heb. Da’s mooi. Die gaan naar de spaarrekening natuurlijk, als ze binnenkomen 🙂

Zo zie je maar weer, dat eventjes iets controleren soms echt de moeite loont. Nu hoef ik alleen nog maar:

  • op etsy 9 dollar terug te vragen voor een knutseldingetje wat nooit aan mij verstuurd is (zucht)
  • een lidmaatschap stopzetten zodat ik volgend jaar 30 euro minder aan contributies betaal
  • controleren wat er met een rekening voor verleende zorg gebeurd is bij de verzekeraar
  • mijn vriend laten bellen voor korting op onze risico-verzekeringen (hij bood vrijwillig aan om dat te doen…)

Rotklusjes dus… maar ze kunnen zeker wel wat opleveren!!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Salarisfoutje in mijn voordeel – nog ruim honderd euro tegoed

  1. Dat scheelt toch weer!
    En nu even een schop onder je kont 🙂

    • Het etsy-ding is in gang gezet. Ik zag nu dat ik op 24 juni besteld had, op 2 juli was het zogenaamd (?) verstuurd door de verkoper. Zie je hoe traag ik ben… Gelukkig kun je tot 45 dagen na versturen klagen, dus ik was nog op tijd.