Drukke weken betekent “overlevingsmodus”

Drukke werkweken betekenen voor mijn vriend en mij dat we in de overlevingsmodus (beter bekend als de “survival mode”) gaan: ’s ochtends was je je, trek je kleren aan en maak je een lunch klaar en vertrekt dan, ’s avonds kom je thuis, eet je, hangt wat voor de tv en gaat slapen. Er wordt niet opgeruimd, gewassen of afgewassen; dat komt wel weer in het weekend. (Nou ja, misschien moet er midden in de week even een afwasje gedaan worden omdat alles vies is).

De dagen gaan heel snel voorbij op deze manier. Echt superleuk leven is het zo niet, maar soms “moet” het, denk ik. Op zaterdag en zondag kunnen dan de klussen in huis ingehaald worden, zodat je op maandag weer met een schone lei kunt beginnen.

Deze week is zo’n week.

Een paar maanden geleden werkte mijn vriend een tijd thuis. Lekker was dat zeg, voor mij! Hij had dan natuurlijk geen reistijd en gebruikte een deel van die extra tijd om het huis op orde te houden (ook lekker voor hemzelf natuurlijk, om in een redelijk schone omgeving te werken). En dan kwam ik ’s avonds thuis, en dan was het allemaal netjes en opgeruimd.

Die mooie tijd is weer voorbij 🙂

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie nog tips of trucs?

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Drukke weken betekent “overlevingsmodus”

  1. Lot

    Elke dag 10 minuten lopen beiden door huis en ruimen op dwz zet rondslingerende dingen op hun plaats. Dan staat alles “normaal” en scheelt het bij de wekelijkse klussen veel heen-en-weergeloop.

  2. Het voordeel van weinig thuis zijn is dat je weinig rommel kan meken. Verder geen grote tips, behalve alles meteen achter je op ruimen. En het gewoon accepteren zoals het is, je bent al druk genoeg toch.

  3. Als je beiden werkt is het ook niet te doen om alles netjes bij te houden. aar zo’n 10 minuten rondje wat Lot al zegt, is wel handig. Dat ruimt wel lekker op, in 10 minuten kan je al veel doen.