Nieuwe telefoonrekening een stukje lager

Lekker zeg… Op de  site van mijn oude aanbieder zie ik dat ik ruim vijf euro terugkrijg van ze, omdat ik voor acht dagen abonnement teveel betaald had (op de 24e van de maand switchte ik naar de nieuwe aanbieder). En op de site van de nieuwe aanbieder zie ik dat ik ze slechts 17 euro schuldig ben deze maand, een klein bedrag voor het abonnement van de 24e tot de 31e van juli; en vooruitbetalen voor augustus. Vanaf volgende maand zijn dan de abonnementskosten gedaald van 35 euro naar 13,50 euro per maand.

Het aantal belminuten per maand is met 50 gestegen. Het aantal MB data dat ik kan verbruiken is gedaald van 1 GB naar 500 MB, maar ik zal er per maand waarschijnlijk slechts zo’n 200 MB verbruiken, dus 1 GB was gewoon veel te veel.

Het was wel zo, dat in mijn oude abonnement ook nog de telefoon gefinancierd was. Dat kost natuurlijk ook wel wat geld. Dit voorjaar kocht ik zelf een nieuwe telefoon (omdat de oude, meegefinancierde telefoon niet voldeed). Ik hoop dat ik dat bedrag, 340 euro (ja, best duur!) eruit ga krijgen door de vermindering van de kosten per maand. Als je 340 door 20 deelt, zie je dat ik 17 maanden (van 20 euro korting) nodig ga hebben om quitte te spelen. En ik hoop dat mijn telefoon langer meegaat dan anderhalf jaar. Maar ik hou jullie daar zeker van op de hoogte 🙂

Het omzetten van mijn nummer van de oude naar de nieuwe aanbieder is hartstikke soepel gegaan. Dus voor iedereen die met hoge telefoonkosten kampt: kijk in de eerste plaats naar je belgedrag (ik controleer regelmatig of ik niet over mijn minuten heen zal gaan), maar kijk in de tweede plaats zeker ook naar goedkopere aanbieders.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Nieuwe telefoonrekening een stukje lager

  1. Goede vooruitzichten. Het is altijd beter om een losse telefoon met sim-only abonnement aan te schaffen.

    • Ik was jong en argeloos, en daardoor heb ik denk ik voor mijn eerste twee telefoons (“Nu! Voor 0 euro bij een abonnement!!”) waarschijnlijk het dubbele betaald van wat ze waard waren. Als het even kan, zou ik inderdaad ook aanraden om een telefoon los te kopen en daar een goedkoop sim only abonnement bij te zoeken.

  2. Wauw, wat een enorm verschil zeg! Dat heb je mooi verdiend.